معرفی رسمی اکسپریا زد3: باریک‌تر، خمیده‌تر و با دوربینی بهتر

سرانجام سونی هم پرچمدار جدید هوشمندهای خود را معرفی کرد: Xperia Z3. این گوشی نسبت به نسل قبلی خود باریک‌تر شده و طراحی و لنز 20.7 مگاپیکسلی آن بهبود یافته است.

1

در نگاه اول به ظاهر و مشخصات شاید نتوانید تفاوت زد3 را با زد2 تشخیص دهید اما سونی ادعا می‌کند تغییراتی مهم بر روی پرچمدار خود انجام داده است. سری اکسپریا زد همواره به دلیل داشتن لبه‌های تیز از ارگونومی نه‌چندان مناسبی برخوردار بوده است اما حالا سونی طراحی OmniBalance را طوری تغییر داده تا کار با گوشی آسان‌تر شود. ضخامت حالا از 8.2 به 7.3 میلی‌متر کاهش یافته و حاشیه‌ها و وزن دستگاه نیز کاهش یافته است (از 162 به 152 گرم). اکسپریای جدید کماکان با استاندارد ضدآب و گردوغبار IP68 عرضه شده و اسپیکرهای استریوی S-Force را در جلوی خود دارد.

Sony-Xperia-Z3

صفحه‌نمایش زد3 تقریباً بدون تغییر باقی مانده و با همان پنل 5.2 اینچی IPS با وضوح 1920 در 1080 پیکسل (تراکم پیکسلی 424 پیکسل بر اینچ) و فناوری‌های Triluminos، Live Color و X-Reality مواجهیم. به ادعای سونی این‌بار زد3 از نظر روشنایی درخشان‌ترین گوشی هوشمند بازار است که می‌تواند تا 600 نیت روشنایی تولید کند و در زیر نور آفتاب عملکرد مناسبی داشته باشد.

پردازنده نیز بدون تغییر مانده و سونی از نوع کمی سریع‌تر اسنپ‌دراگون 801 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 330 کمک گرفته است. شاید روی کاغذ این پردازنده در برابر اسنپ‌دراگون 805 در نوت 4 حرفی نداشته باشد اما از آن‌جایی که زد3 وضوح پایین‌تری دارد عملکرد مشابهی را نیز از آن انتظار دارید. سه گیگابایت رم، 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی باتری 3200 میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات سخت‌افزاری پرچمدار جدید سونی هستند. اگر به خاطر داشته باشید زد2 با باتری 3100 میلی‌آمپرساعتی عملکردی خیره‌کننده در نگهداری شارژ باتری داشت.

سونی برای بار سوم از سنسور 20.7 مگاپیکسلی G-Lens خود استفاده کرده است اما ادعا می‌کند آن را بهبود بخشیده است. از نظر نرم‌افزاری حالت Chroma Flash در تاریک دو عکس یکی با فلش و دیگری بدون فلش ثبت کرده و با ترکیب آن دو تصاویری طبیعی را تحویل کاربر می‌دهد. قابلیت‌های Action Shot و OptiZoom برای ثابت نگه‌داشتن فوکوس حتی روی سوژه‌های متحرک نیز از دیگر بهبودهای نرم‌افزاری هستند.

با وجود ثابت ماندند سنسور 2.3/1 اینچی Exmor RS اندازه لنز حالا 25 میلی‌متری است که زاویه دید بیشتری هم دارد. با وجود اینکه خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست اما سونی ادعا می‌کند لرزش‌گیر دیجیتال دوربین را بهبود بخشیده تا حدی که می‌تواند در ویدئوها و تصاویر جای OIS را بگیرد.

Xperia Z3 قادر خواهد بود تا به کنسول پلی‌استیشن 4 متصل شود تا از آن به عنوان صفحه‌نمایش دوم استفاده کنید و یا حتی بازی‌ها را بر روی آن انجام دهید. زد3 با اندروید 4.4.4 کیت‌کت و همچنین با NFC، بلوتوث 4 و LTE عرضه خواهد شد. همچنین برای اولین بار نسخه‌ای دوسیم‌کارته از این پرچم‌دار نیز عرضه خواهد شد.

قیمت Xperia Z3 هنوز اعلام نشده است اما این گوشی قرار است مهرماه به بازار عرضه شود.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کلثوم می‌گوید

    واقعا سونی اکسپریاz3خوب؟؟