با ویژگی‌های سری Black Edition؛ سیاهپوشان گیگابایت آشنا شویم!

شرکت‌های تولید کننده مادربرد پس از تولید محصولات خود، به بررسی مقاومت و کیفیت مادربرد در یک تست 48 ساعته می‌پردازند که البته این امر در مادربردهای خاص‌تر همانند سرورها تا 168 ساعت افزایش می‌یابد. این تست‌ها به منظور اطمینان از کارکرد دقیق و پایدار این مادربردها حتی در مدت زمان‌های طولانی و تحت فشار کاری بسیار بالا صورت می‌گیرد.

0

شرکت گیگابایت که همواره در تولید مادربردهای خود وسواس زیادی به خرج می‌دهد و از باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند، در طراحی مادربردهای سری جدید خود دسته‌بندی جدیدی به نام Black Edition را معرفی کرده است که به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

گیگابایت مادربردهای سری 9 خود را به سه دسته اصلی تقسیم بندی کرده است که عبارتند از Gaming، Overclocking و Ultra Durable. گیگابایت تعدادی مادربرد از این 3 دسته انتخاب کرده و اقدام به تست 168 ساعت مقاومت آن‌ها برای اولین بار نموده است و این سری از مادربردهای خود را Black Edition نامگذاری کرده است. مادربردهایی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند پسوند BK را در انتهای نام خود دارند و از پایداری و مقاومت بالاتری نسبت به دیگر مادربردها برخوردارند.

طراحی این مادربردها بر پایه چیپ‌ست Z97 و سوکت LGA1150 صورت گرفته است اما برای سیستم‌های سرور و Workstationهای کوچک که معمولا روزها بدون وقفه روشن هستند و فشار کاری طولانی مدت را تحمل می‌کنند، گزینه‌های فوق‌العاده ای به شمار می‌روند.

Gigabyte Black Edition Z97X

گیگابایت برای تست و نگهداری این مادربردهای خاص یک ساختمان جداگانه در کشور تایوان در نظر گرفته است که در آن به انجام تست 168 ساعته مادربردهای سری Black Edition می‌پردازد. تنها مادربردهایی که بتوانند از این تست‌های سنگین و طولانی مدت عبور کنند از این ساختمان خارج می‌شوند و برای فروش وارد بازار می‌گردند.

گیگابایت برای اطمینان دادن به کاربران یک برگه گواهینامه رسمی را در جعبه این مادربردها قرار داده که توسط مدیر عامل شرکت امضا شده است. گیگابایت تا کنون سه مدل مادربرد از سری Black Edition روانه بازار کرده است که Z97X-GAMING G1 WIFI-BK، Z97X-UD5H-BK و Z97X-UD3H-BK نام دارند که اولین مدل از سری Gaming و دو مدل بعدی از سری Ultra Durable هستند.

در حال حاض دو مدل Z97X-GAMING G1 WIFI-BK و Z97X-UD3H-BK در ایران موجود هستند که مدل اول بیشتر برای گیمرها و مدل دوم برای کاربران عمومی‌تر طراحی شده است. آن دسته از کاربرانی که فشار کاری زیادی روی مادربردهای خود وارد می‌کنند، می‌توانند این دو مدل مادربرد را با سه سال گارانتی آواژنگ از بازارهای کامپیوتری سراسر کشور خریداری کنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.