ناسا بزرگترین موشک پرتاب فضاپیما تا به امروز را برای سال 2018 می‌سازد

ناسا در چند سال گذشته پروژه‌های بین سیاره‌ای زیادی داشته اما هیچ‌کدام از این پروژه‌ها ابعادی به بزرگی پروژه سیستم‌ پرتاب فضایی نداشته است، راکتی ۱۱۷ متری در این پروژه به کار گفته خواهد شد که از لحاظ ابعاد در نوع خود مثال‌زدنی است. این راکت بزرگ ابعادی بیشتر از موشکی که اولین بار انسان را به ماه حمل کرد دارد. آن موشک ۱۱۰ متر طول داشت.

0

ناسا هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا در سال ۱۳۹۷ برای اولین بار به صورت آزمایشی این موشک را در یک پروژه که نامی از آن برده نشد به کار گیرد. اما کار ناسا با این موشک غول‌پیکر به همین زودی‌ها تمام نمی‌شود، چرا که ظاهرا این موشک بزرگ قرار است ۱۶ سال دیگر وسیله انتقال انسان به مریخ باشد. همانطور که گفته شد ناسا برنامه‌های زیادی برای این موشک بزرگ در سر دارد و مشتری و زحل مقاصد بعدی هستند.

۳ سال پیش شاتل فضایی ناسا به ماموریت خود پایان داد و از آن زمان به بعد فضانوردان آمریکایی وسیله‌ای برای انتقال به فضا ندارند و جالب اینجاست که ناسا برای انتقال فضانوردان خود به فضا مجبور شده تا از فضاپیمای روسی با قیمت گزاف استفاده کند. البته در این میان شرکت‌هایی آمریکایی مستقلی هم نظیر اسپیس‌ایکس هستند که برنامه‌های فضایی برای انتقال انسان به مدار زمین دارند.

اما انتقال انسان به مدار زمین دیگر ناسا را راضی نمی‌کند و آنها به دنبال اهداف دوردست بیشتری هستند. تاکنون قسمت‌های مختلفی از این موشک بزرگ ساخته شده و هزینه ساخت قطعات اولیه آن بیشتر از ۷ میلیارد دلار خرج بر روی دست ناسا گذاشته است. در ابتدا قرار بود اولین پرتاب آزمایشی این موشک در سال ۱۳۹۶ انجام شود اما متاسفانه با تاخیر روبرو شده و به سال ۱۳۹۷ موکول شده است. از طرف دیگر تاخیر در پروژهای ناسا مراتب نگرانی سناتورهای کنگره آمریکا را نیز در پی داشته است.

theverge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.