گوگل احتمالا 24 شهریور از اولین گوشی ارزان‌قیمت اندروید وان رونمایی می‌کند

چندی پیش در خبرها داشتیم که گوگل برنامه‌هایی برای کمک به سازندگان گوشی‌های همراه هوشمند ارزان قیمت در سر دارد. از طرف دیگر گوگل قرار است ۲۴ شهریور ماه امسال در هندوستان مراسمی برگزار کند و حالا گزارش‌ها از ان خبر دارد که احتمال می‌رود گوگل از این فرصت برای رونمایی از اولین گوشی ارزان قیمت اندرویدی “اندروید وان” استفاده کند.

1

این گوشی در واقع قسمتی از طرح اندروید وان به حساب می‌آید که همانطور که گفته شد به سازندگان اجازه می‌دهد با به‌کارگیری سخت‌افزار کم‌هزینه، گوشی‌ همراه هوشمند ارزان قیمت بسازند. با این حساب می‌توان گفت اگر واقعا گوگل موفق شود طرح خود را اجرایی کند خواهد توانست بازار بیشتری را برای گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید با قیمت کمتر ایجاد کند.

android-one-micromax

تاکنون سه تولیدکننده گوشی‌های موبایل با نام‌های میکرومکس، کربن موبایل و اسپایس موبایل در برنامه‌ تولید گوشی‌های همراه ارزان قیمت اندرویدی شرکت نموده‌اند. اطلاعات زیادی در خصوص این گوشی‌های اندرویدی که گفته می‌شود قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار دارند منتشر نشده‌ اما گفته می‌شود گوشی‌ تولیدی شرکت میکرومکس از ۲ سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و از صفحه نمایش ۴.۵ اینچی برخوردار است، رادیو اف‌ام و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز از جمله سایر مشخصات این گوشی خواهد بود.

گوگل برای این سری گوشی‌ها نسخه اندروید خام و یا به اصطلاح استوک را در نظر گرفته است. کاملا مشخص است که گوگل برنامه‌های زیادی برای پروژه اندروید وان در سر دارد و با این حساب باید ببینیم تا چه حد می‌تواند به هدف‌های خود در این پروژه دست پیدا کند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    فکر کنم حکم یک بار مصرف رو دارند
    و باید هر سه ماه عوض بشن وگرنه سخت افزار پایین و اندروید مساوی با زجر دائمی میشه