تماشا کنید: وقتی یک شوخی خطرناک تیم SWAT‌ را به بالای سر یک گیمر می‌آورد!

روز گذشته آقای «جوردن متیوسن» در شهر Littleton در ایلت کلورادوی امریکا، توسط گروه ضربت پلیس این کشور موسوم به SWAT محاصره و دستگیر شد! این اتفاق از این جهت رخ داد که یک گزارش دروغ از فردی ناشناس به پلیس داده شد که ادعا می‌کرد این فرد اقدام به گروگان‌گیری و شلیک گلوله کرده است.

1

نیروهای SWAT به سرعت به محل اعزام شده و محله را در محاصره‌ی خود در آوردند. این گروه که با گلوله‌های واقعی مسلح شده بودند، برای امنیت ساکنان این منطقه یک مدرسه و چند مغازه را تعطیل کردند، چرا که پلیس این موقعیت را خطرناک تشخیص داده بود. رییس پلیس منطقه در این‌باره چنین گفت: “ما اسلحه و فشنگ‌های واقعی داریم و احتمال وقوع یک تراژدی وجود دارد.”

تمام این وقایع در حالی رخ داد که متیوسن در حال بازی‌ کردن بازی کانتر-استرایک به صورت آنلاین بود و همزمان بازی را از طریق Twitch به اشتراک می‌گذاشت. بدین ترتیب، اتفاقاتی که هنگام دستگیری او توسط SWAT می‌افتد نیز ضبط و ثبت شده است. خوش‌بختانه وی زمانی که توسط گروه ضربت محاصره شده بود، خونسردی خود را از دست نداد و دست به کار احمقانه‌ای نزد تا یک تیر هم شلیک نشود و همه جان سالم به در ببرند. وی بعد از چند ساعت آزاد شد.

اما این اولین بار نیست که چنین شوخی‌های خطرناکی اتفاق می‌افتد. ارائه‌ی گزارش‌های دروغ از این دست که حالا “SWATTING” نام‌ گرفته است، اخیرا در بین گیمرهای رقیب در بازی‌های آنلاین باب شده. این حرکت که می‌تواند باعث خطرات جانی و مرگ افراد شود، به لیست مشکلات پلیس امریکا اضافه شده است و آن‌ها در پی راه چاره هستند.

هویت فرد گزارش دهنده در مورد پرونده‌ی متیوسن هنوز ناشناخته است و فعلا فقط یک مظنون وجود دارد. پلیس در این‌باره گفته است که “هر کس این کار را کرده باشد به زودی پیدا خواهد شد و طبق قانون با او شدیدترین برخورد ممکن صورت می‌گیرد.” بله، بازی با جان و آبروی افراد چیزی نیست که بشود به راحتی از آن گذشت.

در چند روز گذشته شوخی‌های خطرناک در دنیای بازی شدت گرفته است. اواسط هفته‌ی گذشته بود که هواپیمای حامل رییس بخش آنلاین سونی بعد از گزارش دروغ گروه هک “LizardSquad” مبنی بر بمب‌گذاری مجبور به تغییر مسیر و فرود اضطراری شد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    چقدر با شعور برخورد کرد …واقعا ایول داشت …از چند ثانیه قبل خودشو آماده کرده بود واسه اون نوع برخورد …