اپ‌نت: Advanced Download Manager یک دانلود منیجر تمام‌عیار

حالا که اسمارت‌فون‌ها و مخصوصاً تبلت‌ها کم‌کم برای وبگردی جای لپ‌تاپ و پی‌سی را می‌گیرد جای خالی یک دانلود منیجر تمام عیار حس می‌شود. Advanced Download Manager یا به اختصار ADM شاید نزدیک‌ترین چیزی است که می‌توانید به دانلود منیجر ویندوز پیدا کنید.

3

ADM هم اپلیکیشن جدیدی نیست اما اگر تاکنون از وجود آن بی‌اطلاع بودید و یا از امکانات مختلف آن آگاه نیستید این مطلب معرفی را از دست ندهید. اگر کماکان از سیستم دانلود پیش‌فرض اندروید استفاده می‌کنید احتمالاً متوجه سرعت پایین و ناقص دانلود شدن فایل‌ها شده‌اید. همین حالا دست به کار شوید و ADM را نصب کنید.

ADM-2

ADM مانند دانلود منیجرهای ویندوزی با تقسیم فایل دانلود به چند پارت متفاوت و دانلود با استفاده از چند کانکشن سرعت دانلود را بالاتر برده و سعی می‌کند از حداکثر پهنای باند اینترنت شما استفاده کند. بسته به حجم فایل می‌توانید خودتان این تعداد پارت را (تا 9 قسمت) تعیین کنید. اگر دانلود به هر دلیلی قطع شود و البته اگر سرور فایل مورد نظر از Resume پشتیبانی کند می‌توانید ادامه دانلود را در زمان دیگری انجام دهید.

ADM می‌تواند همزمان تا سه فایل را دانلود کرده و آن را در پوشه دلخواه در کارت حافظه و یا حافظه داخلی گوشی یا تبلت شما ذخیره کند. درست مانند دانلود منیجرهای ویندوزی این اپ نیز با شناسایی نوع فایل آن را در پوشه‌های مختلف مانند ویدئو، اپلیکیشن، آرشیو، موزیک و … دسته‌بندی کرده و ذخیره می‌کند تا پیدا کردن فایل‌ها پس از دانلود ساده‌تر شود.

ADM-3

همین که ADM را نصب کردید اکثر لینک‌های دانلودی که از مرورگرهای مختلف اندروید باز می‌کنید به صورت خودکار توسط ADM دانلود می‌شود و همچنین می‌توانید لینک‌ها را از کلیپ‌بورد نیز به آن اضافه کنید. البته اگر ADM در شناسایی لینک و دانلود مشکلی داشت می‌توانید از مرورگر داخلی این اپ استفاده کرده، به صفحه مورد نظر مراجعه کرده و دانلود را شروع کنید.

یک ویژگی متفاوت و خوب دیگر ADM نمایش نوار پیشرفت دانلود فایل‌ها در بالای صفحه است. به این صورت حتی وقتی مشغول کارهای دیگری هستید می‌توانید همیشه از وضعیت پیشرفت دانلود مطلع باشید. در تنظیمات ADM حتی می‌توانید رنگ نوشته‌ها و نوار پیشرفت و فونت را نیز به دلخواه خود تغییر دهید.

ADM-1

وقتی دانلود تمام شد ADM با لرزش و یا صدای دلخواهی به شما هشدار می‌دهد تا به سراغ فایل بروید. سایت منیجر ADM می‌توانید پسوردهای سایت‌های مختلف را در خود ذخیره کند تا هربار که از یک سایت خاص دانلود می‌کنید نیاز به وارد کردن مجدد پسورد نداشته باشید.

اگر اهل دانلود زیاد و سنگین هستید احتمالاً در ساعات دانلود رایگان شبانه ISP خود اقدام به دانلود می‌کنید. ADM برای شما هم قابلیت ویژه‌ای برای زمانبندی فراهم کرده است. کافیست در تنظیمات برنامه به Planning مراجعه کرده و زمان شروع و پایان دانلود را مشخص کنید. ADM می‌تواند پس از پایان دانلود اتصال وای‌فای یا دیتا را قطع کرده و اپلیکیشن را ببندد.

به گفته سازنده دانلود از یوتیوب به دلیل قوانین گوگل پشتیبانی نمی‌شود. ADM به صورت رایگان و با تبلیغات عرضه می‌شود و اگر به نسخه‌ای بدون تبلیغات نیاز دارید می‌توانید نسخه Pro را با قیمت 1.99 دلار تهیه کنید.

رابط کاربری ADM به دلخواه شما در دو رنگ تیره و روشن ظاهر می‌شود و با سوایپ به چپ و راست می‌توانید میان دانلودهای درحال انجام و دانلودهای پایان یافته سوییچ کنید. منوی سمت چپ نیز با سوایپ از لبه صفحه نمایان می‌شود و می‌توانید فایل‌ها را بر اساس نوع مشاهده کنید.

از دیگر امکانات ADM می‌توان به وارد کردن و پشتیبان گرفتن از لیست دانلودها و تنظیمات، تغییر رنگ‌های رابط کاربری، دانلود فقط با وای‌فای و جستجو اشاره کرد.

مزایا: سرعت بالا – رایگان – دانلود با زمان‌بندی – سایت منیجر

معایب: طراحی نسبتاً قدیمی رابط کاربری


دانلود

download-section-1

Google-PlayWindows-Phone-NA

Sibche-NAWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. gholi می‌گوید

    من یک فایل تورنت از یک لیچر که فقط 24 ساعت فایل رو نگه میداره را به نرم افزار idm وارد کردم که نزدیک یک درصد از فایل رو دانلود کرد و من سیستم رو خاموش کردمو…. اما الآن idm را اجرا کردم و دیدم داره ادامه دانلود را انجام میده با اینکه 24 ساعت گذشته و اون فایل در سرور لیچر تورنت نیست! دلیل این چیه؟

  2. Amir می‌گوید

    دو عیب این نرم افزار یکی اینکه اگر چنتا دانلود همزمان بذارید سخت افزار گوشی رو میاره پایین – گوشی به شدت داغ میشه و کند شدنش حس میشه
    و دیگری هم از کار انداخت Stamina
    در گوشی های سونی در هنگام استفاده از این نرم افزار هست!

    نرم افزار موبایلی برای دانلود آنلاین ویدیو نیست؟ از یوتیوب و وب سایت هایی که ویدیو آنلاین دارند
    همانند IDM نسخه Pc؟

  3. Mohammad می‌گوید

    این برنامه فوق العادست من یک ساله ازش استفاده میکنم فایلهای چند گیگ تو چند شب دانلود میکنم