اچ‌تی‌سی پردازنده هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی را برای دیزایر ۸۲٠ تأیید کرد

به لطف معماری 64 بیتی پردازنده آیفون 5S، تعدادی از سازندگان گوشی‌های هوشمند قصد دارند با تولید اولین گوشی 64 بیتی اندرویدی، اولین شرکتی باشند که به این مهم دست یافته‌اند. شرکت اچ‌تی‌سی یکی از این شرکت‌هایی است که در آستانه معرفی اولین گوشی هوشمند اندرویدی با پردازنده ی 64 بیتی قرار دارد. شایع شده است که این گوشی میان‌رده، دیزایر 820 نام دارد.

4

شرکت اچ‌تی‌سی از طریق حساب کاربری Weibo، تیزری از این گوشی منتشر ساخته است که واژه «64 بیتی» و «13 شهریور» بر روی آن نقش بسته است. قطعا این کلمات به این معنی خواهد بود که این گوشی در تاریخ مذکور رونمایی خواهد شد و معماری پردازنده آن 64 بیتی خواهد بود. همچنین در این تصویر، دوربین جلوی دستگاه با تمرکزی بیشتری به نمایش در آمده است!

مسلما این گوشی،  اولین گوشی هوشمند اندرویدی با پردازنده ی 64 بیتی لقب خواهد گرفت. گفته می‌شود پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 615 قلب تپنده این گوشی را تشکیل دهد. این پردازنده در قالب 8 هسته Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی  Adreno 405 وظایف پردازشی این گوشی را بر عهده خواهند گرفت.

ما هم مثل شما بی صبرانه منتظر 13 شهریور خواهیم بود تا به چشمان خود نظاره‌گر اولینی دیگر از جانب شرکت اچ‌تی‌سی باشیم!

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. farshid می‌گوید

    امیدورام اندروید L بتونه از سخت افزار بهتر استفاده کنه و سرعت و عملکردش ب اندازه ios بشه

  2. farshid می‌گوید

    سلام من حدودا 2ماه پیش قصد خرید گوشی داشتم و تصمیم گرفتم ک اطلاعاتی در این زمینه قبل از خرید گوشی بدست بیارم ک خوشبختانه هم اطلاعت زیادی رو بدست اوردم و تصمیم گرفتم ک گوشی one e8 رو خریداری کنم ک هنوز اقدام نکردم ک بعد از ان ب اطلاعاتی در رابطه با اندروید L و پردازنه های 64 بیتی بر خوردم ک طبق ان اطلاعات این دو مورد (اندروید L و پردازنده های 64 بیتی) از پاییز امسال قرار هس ک بعد از IFA2014 وارد بازار بشن ک با خرید این گوشی ها شما ن دغدغه اندرود L و ن پردازنده 64 بیتی رو دارین و اینک باعث کاهش قیمت گوشی های قبل هم میشه
    سوالی ک من داشتم اینه ک میخاستم بدونم ک ب نظر شما ابا واقعا درس هس ک منتظر عرضه گوشی desire820 بمونم؟ و اینک پردازندهای 64 بیتی تا چ حد قویتر از پردازنه های 32 بیتی هستند؟
    چون طبق اطلاعاتی ک من دارم فک میکنم مثلا همین پردازنده desire820 رو ک در نظر بگیریم این پردازنه ی 64 بیتی 8 هسته میتونه با استفاده از قابلیت ART خیلی قویتر از اسنپدراگون 800 یا 801 باشه؟ چون از پردازند های نسل جدید هستن(64 بیت)
    حالا ب نظر شما صب کردن من میتونه ب نفعم باشه؟ این اطلاعاتی ک دادم درسته؟ من اگ این گوشی desire820 رو بخرم ضرر نکردم در رابطه با گوشی های سری 32 بیتی تا ب امروز؟
    میشه نظرتونو بهم بگید اگ فکر دیگه ای دارید و توضیحات کافی ب من بدید؟!
    چون چیزی ک تو پردازنده 64 بیتی برام جالب بود قدرت گوشی 5s بود ک تنها با دوهسته 64 بیتی پا ب پای سایر پرجمدارهای شرکت های دیگه پا ب پا پیش میومد؟! پس ما اگ بخایم desire820 رو در نظر بگیریم با 8 هسته 64 بیتی خودش میتونه حتی بهتر از 5s باشه نظر شما چیه؟؟؟!

    1. Amir می‌گوید

      تازه از پاییز
      بعد از اون طرف هم که آندروید رو چندین شرکت میزنند و مثل اپل و آیفون در انحصار یک شرکت نیست
      مطمئنا زمانی هم حتی بعد از اون باید صبر بدید تا جا بیفته
      برنامه ها سازگار بشند
      از طرفی نگرانی در مورد اندروید و شیوه پردازش اونم هست که بازم ممکنه اون احساس ۶۴ بیت رو القا نکنه و اخرشم بگید فرقی احساس نمیشه
      بهتره صبر بدید
      البته البته من بودم یه
      5s
      میگرفتم خیال خودمو راحت میکردم
      گفتید اپل به خاطر چیپست ۶۴از گوشی های آندرویدی سریع تره
      درسته ولی نه کاملا چون علتش شیوه بهینه سازی آیفون و تفاوت در پردازش سیستم عامل هم هست
      چون همون موقع هم که رم یک در گوشی های آندرویدی به اصطلاح خَز شده بود آیفون هنوز در
      4s
      رم ۵۱۲ استفاده میکرد حتی بودن کوچکترین هنگ کردنی
      در حالی که الان پرچمداران اندروید با هشت هسته و رم های 3 گیگ و فرکانسای 2.5 تا 3.2 هنوز در بعضی عملکرد ها کند عمل کنند

      اگر به امید ۶۴ بیت باشید باید تا دو سه ماه بعدشم صبر بدید که اخبار مربوط به اون گوشی ها رو بشنویم

    2. علی ارغوان می‌گوید

      دوست عزیز صرفاً 64 بیتی بودن معماری دلیل بر این نمیشه که عملکرد پردازشی از سایر پردازنده های 32 بیتی بهتر باشه. در هر صورت Desire 820 یک میان رده خواهد بود و با پردازنده اسنپ دراگون 610 بهتر از اسنپ دراگون 800 عمل نمی کنه. هسته های پردازشی 64 بیتی آیفون یا همون Cyclone به عنوان یک پرچمدار طراحی شدن و رقیب این پردازنده به طور مثال هسته های Denver در Tegra K1 جدید هست.
      پس اگر واسه دیزایر 820 منتظر بمونید احتمالاً باز هم با عملکرد یه میان رده مواجه میشید که ممکن هست از نظر پردازشی در حد E8 ظاهر بشه اما احتمالاً از نظر گرافیکی کماکان نسبت به اسنپ دراگون 801 عقب تر خواهد بود.
      پس نمیشه 64 بیتی میان رده رو از 32 بیتی پرچم دار بهتر دونست.