سخت‌ترین بازی دنیا؛ برای اتمام این بازی باید تمام دنیا را زیر پا بگذارید!

برای به اتمام رساندن این بازی که برای iOS و اندروید عرضه شده، نیاز است تا از تمام قاره‌های کره‌ی زمین دیدن کنید! همین مسئله این بازی را به سخت‌ترین بازی دنیا تبدیل می‌کند.

0

در تصور رایج، وقتی صحبت از یک بازی سخت می‌شود، به فکر طول کشیدن یک مرحله‌ی بسیار دشوار برای چند ساعت، چند روز یا حتا گاهی چند هفته می‌افتیم. شاید برای رد کردن سخت‌ترین مراحل بازی‌های معمولی به چیزی بیشتر از مقداری تنقلات و یک فنجان قهوه نیاز نداشته باشیم و در آسایش خانه‌ی خود یا در حالی که از محل کار بر می‌گردیم و در اتوبوس یا مترو نشسته‌ایم، این مراحل را بازی کنیم.

این تصورات رایج را یک طرف و بازی “Flash Invaders” را هم یک طرف بگذارید. برای به اتمام رساندن این بازی که برای iOS و اندروید عرضه شده، نیاز است تا از تمام قاره‌های کره‌ی زمین دیدن کنید! همین مسئله این بازی را به سخت‌ترین بازی دنیا تبدیل می‌کند، چرا که شاید هیچ کس قادر به تمام کردن آن نباشد!

این بازی بر اساس پروژه‌ی هنری یک هنرمند فرانسوی ساخته شده است. این هنرمند فرانسوی با نام هنری “Invader” پروژه‌ای را آغاز کرده است که طی آن باید در تمام شهرهای مهم جهان نقشی از کارکترهای بازی‌های ویدئویی کلاسیک باقی بگذارد. این پروژه‌ی هنری که “Space Invaders” نام دارد، برای مدتی ادامه یافته است. وی در وبسایت خود چنین می‌نویسد: “ایده اصلی این است که شهرهایی را در تمام دنیا با کارکترهای برگرفته از اولین بازی‌های دستگاه‌های آرکید و مخصوصا بازی کلاسیک “Space Invaders” تسخیر کنیم. من این نقوش را از کاشی درست کرده‌ام و بدین ترتیب می‌توان آن‌ها را سیمان روی دیوارها بچسبانم و همچنان شکل پیکسلی خود را حفظ کنند.”

flash-invaders-paris

Flash Invaders در واقع یک جستجوگر برای این نقوش است که در چندین و چند شهر مختلف در جای جای کره‌ی زمین وجود دارند. بعد از این‌که شما این اپلیکیشن را دانلود کردید، باید به مناطق مشخص شده رفته و تصویری از طرح روی دیوار ثبت کنید.

Invader در مورد این بازی می‌گوید:

“من به آن به شکل یک طرح بلند مدت نگاه می‌کنم که مردم در آن مشارکت می‌کنند و تعداد نقوش در شهرهای مختلف همین‌طور افزایش می‌یابد. اتفاقی که در Flash Invaders می‌افتد این است که بازی‌کننده دیگر فقط یک تماشاگر نیست،‌ بلکه باید پا جای پای من بگذارد. به نوعی یک بازی ویدئویی است که در واقعیت اتفاق می‌افتد.”

بازی از سیستم تشخیص تصویر استفاده می‌کند تا عکسی که شما می‌اندازید را با عکسی که در دیتابیس آن وجود دارد مقایسه کرده و سپس مشخص کند که جواب درست است یا خیر. همچنین، از یک سیستم تایید کننده‌ی GPS داخلی هم استفاده می‌برد تا مطمئن باشیم امکان تقلب در آن وجود ندارد. این یعنی شما نمی‌توانید عکس به دست آمده از یک جستجوی ساده‌ی گوگلی را به بازی قالب کنید،‌ بلکه باید واقعا در همان مکان حضور داشته باشید.

هر نقش هنری تعدادی امتیاز مشخص دارد که بر اساس اندازه، طرح و محل قرارگیری آن تعیین می‌شود. سازنده‌ی بازی می‌گوید که افراد در این بازی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و کسی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده است. به منظور این کار نیز شما باید از محل‌های زیادی در شهرهای زیادی دیدن کنید.

flash-invaders-screenshot

Invader که علاقه‌ی زیادی به فضا و بازی مهاجمان فضایی دارد، قبلا یکی از طرح‌های ساخته شده‌ی خود را به استراتوسفر فرستاده است. وی در این باره می‌گوید:

“من این ایده را برای مدتی در ذهن داشتم. می‌خواستم یک مهاجم فضایی را به فضا برگردانم! البته نمی‌دانستم که چطور این کار را بکنم، تا این‌که مشخص شد امکان پذیر است. مهاجم فضایی که ساخته بودم به همراه یک دوربین کوچک به استراتوسفر جو زمین رفت و تصاویری که ضبط شده آن‌قدر شگفت‌انگیز هستند که تصمیم گرفتم یک مستند در این باره بسازم.”

خوش‌بختانه این یکی طرح در بازی Flash Invaders قرار داده نشده است و بنابراین بازی‌کنندگان لازم نیست که یک سفر هم به استراتوسفر بزنند!

این بازی در حال حاضر نسبتا معروف شده است. اما سازنده‌ی آن اظهار می‌کند که از این اتفاق شگفت‌زده شده است. وی می‌نویسد: “من فقط بازی را در اپل استور و گوگل‌پلی قرار دادم و چند کلمه در مورد آن در اینستاگرام خودم نوشتم. نمی‌دانم چطور این‌قدر سریع این بازی فراگیر شد.”

هم‌اکنون که این متن نوشته می‌شود، 785 بازی‌کننده مشغول انجام این بازی هستند و در مجموع بیش از نیم میلیون امتیاز کسب کرده‌اند!

Source

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.