ناسا از شما برای دسته‌بندی 1.8 میلیون عکس زمین از فضا کمک می‌خواهد!

ناسا دیگر در دسته‌بندی تصاویر زمین که از دهه‌ی 1950 میلادی تا کنون از فضا تصویربرداری شده و تعداد آن‌ها به 1.8 میلیون عکس رسیده است ناتوان است. در همین حال به کمک شما در دسته‌بندی آن‌ها نیاز دارد.

0

شما به عنوان یک مشارکت کننده در پروژه‌ی The Gateway to Astronaut Photography of Earth خواهید بود که در آن ناسا تعداد بسیار بالایی عکس را منتشر کرده است. 1.3 میلیون از 1.8 میلیون عکس از بیرون از ایستگاه بین‌المللی فضایی گرفته شده است و حالا ناسا درخواست کمک برای مشارکت در دسته‌بندی این تصاویر دارد.

ناسا برای این کار یک پروژه‌ی مشارکتی راه‌اندازی کرده که با مراجعه به این سایت می‌توانید در آن سهیم باشید. در این پروژه ابتدا باید موضوع تصویر و سپس وضوح آن را نیز مشخص کنید. این تصاویر مربوط به شب هستند و تشخیص آن‌ها برای سیستم‌های محاسباتی کامپیوتری بسیار سخت است. برای همین تنها کافیست بگویید که تصویر نشان داده شده مربوط به کدام یک از موارد روبه‌رو است: تصویر یک یا چند شهر، تصویر ستارگان یا تصویری از شفق قطبی.

پس از این کار سیستم‌های ناسا به بررسی مکان تصاویر می‌پردازند و دیگر نیازی نیست وقت زیادی صرف تشخیص سوژه‌ی عکس‌ها شود و کار ناسا خیلی سریع‌تر پیش می‌رود.

در این صفحه می‌توانید دیگر پروژه‌های مشارکتی ناسا را هم مشاهده کنید که آن‌ها هم مربوط به تصاویر گرفته شده هستند. در یکی از این پروژه‌ها باید مکان تصویر گرفته شده را نیز مشخص کنید که حتماً کار به مراتب سخت‌تری است.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.