اپ‌نت: Watercolors یک بازی فکری پازلی با ترکیب رنگ‌ها

شاید شما هم با من موافق باشید که بازی‌های پازلی هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شوند و هر چقدر هم که بازی‌های اکشن و با گرافیک بالا دانلود کنید گاهی بر روی گوشی لذت بازی‌های ساده و چالش‌برانگیز بیشتر است. بازی آب‌رنگ‌ها یا Watercolors از همین نوع بازی‌هاست.

0

این بازی خوشبختانه برای هر سه پلتفرم اندروید (2.3.3 و بالاتر)، iOS(6.0 و بالاتر) و ویندوزفون (8.0 و بالاتر) عرضه شده است. هر چند که بازی برای اندروید و iOS رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) است اما کاربران ویندوزفون باید برای دانلود آن 0.99 دلار بپردازند.


گیم‌پلی

در این بازی باید با ترکیب رنگ‌های قرمز، زرد و آبی صدها مرحله را پشت سر بگذارید. شاید بدانید در واقع سه رنگ اصلی وجود دارد: قرمز، آبی و زرد و سایر رنگ‌ها از ترکیب این دو رنگ و رنگ‌های خنثی مشکی و سفید به دست می‌آیند. رنگ سبز از ترکیب آبی و زرد، رنگ نارنجی از ترکیب زرد و قرمز و نهایتاً رنگ بنفش نیز از ترکیب قرمز و آبی به حاصل می‌شود (ترکیب نورها متفاوت است.)

Watercolors

در این بازی باید با توجه به همین اصول ساده با انگشت خود رنگ‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و به خانه‌های مربوطه هدایت کنید. تصور کنید که با یک صفحه شیاردار مواجه هستید که در برخی جاها رنگ‌هایی ریخته شده است. حالا باید قسمت‌های خاصی را به رنگ خاصی درآورید. به طور مثلا باید با کشیدن رنگ آبی از روی رنگ زرد و رساندن به یک خانه خاص آن را سبز رنگ کنید. البته بازی به این آسانی‌ها هم نیست و برای کسب امتیاز کامل باید مرحله را با کمترین تعداد حرکت ممکن تمام کنید و البته وقتی دو رنگ را ترکیب کردید و رنگ جدید ساختید دیگر نمی‌توانید آن‌ها را جدا کنید.

Watercolors-achievement

اگر ترکیب رنگ‌ها را فراموش کردید نگران نباشید دکمه 9 دایره رنگی بالای صفحه شما را راهنمایی خواهد کرد و همچنین اگر به مشکلی در حل پازل‌ها برخورد کردید می‌توانید از 5 راهنمایی رایگان استفاده کنید؛ برای راهنمایی‌های بیشتر مجبور به پرداخت پول هستید: 0.99 دلار برای 5 راهنمایی و 2.99 دلار برای 20 راهنمایی.

Watercolors-3

ابتدا از مراحل ساده با تنها دو رنگ آّبی و زرد شروع می‌کنید و این مراحل به مرور زمان دشوارتر می‌شوند. بازی دارای 270 مرحله متفاوت است که 135تای آن‌ها رایگان بوده و برای بازکردن سایر مراحل باید 2.99 دلار بپردازید.

بازی Watercolors را می‌توانید در سه حالت متفاوت انجام دهید:

MOVES: با کمترین حرکت ممکن می‌توانید سه ستاره را کسب کنید.

TIME TRIAL: در کمترین زمان ممکن باید پازل‌های بیشتری را حل کنید.

CHALLENGES: دوستانتان را به رقابت دعوت کنید تا ببینید کدامیک برنده خواهید شد.

شاید با این همه مبلغ و دلار با خودتان بگویید بازی ارزش دانلود کردن ندارد. اما از آن‌جایی که با یک ایده جدید مواجه هستید پیشنهاد می‌کنم Watercolors را دانلود و امتحان کنید.


گرافیک

Watercolors-2

این بازی به وسیله موتور گرافیکی Unity تهیه شده است و گرافیک آن مینیمال و در عین حال روان است. بازی طوری طراحی شده که تمامی حواس شما بر روی رنگ‌های مختلف متمرکز شود تا بتوانید پازل‌ها را حل کنید. شکل پازل‌ها نیز به صورت هوشمندانه‌ای به اشکال مختلف طراحی شده است تا بازی خسته‌کننده نشود.

سازنده بازی حتی حالت Colorblind mode را در تنظیمات برای افراد کوررنگ یا با مشکلات مشابه بینایی اضافه کرده است که در آن اشکال هندسی به کمک کاربر می‌آید.

بازی تنها به صورت عمودی اجرا شده و تا وضوح 1080p بهینه شده است. پس اگر یک تبلت ده اینچی اندرویدی دارید احتمالاً کمی بازی کردن با آن آزاردهنده‌تر خواهد بود.


صداگذاری

مسلماً از نظر صداگذاری از یک بازی مینیمال انتظار زیادی نمی‌توان داشت اما شرکت Adonis Software یک آهنگ پس‌زمینه ملایم و آرامش‌بخش را انتخاب کرده و هنگام ترکیب رنگ‌ها نیز صداهای مختلفی می‌شنوید که کیفیت صداگذاری را آشکار می‌کند.


تریلر بازی:


مزایا و معایب:

مزایا: ایده پازلی جدید – گرافیک زیبا – سازگاری با هر سه پلتفرم محبوب

معایب: پولی بودن مراحل بیشتر بازی


دانلود

download-section-1
Google-PlayApp-StoreWindows-Phone

Bazaar-NASibcheWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.