اولین گوشی هوشمند جهان حالا بیست ساله است!

حدود بیست سال پیش در چنین روزهایی IBM غول نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن روزها اولین گوشی هوشمند جهان را با نام IBM Simon Personal Communicator در آمریکا عرضه کرد. امروز که بیست سال از آن روزها می‌گذرد تغییرات این دو دهه و پیشرفت‌های بشر را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

0

البته IBM Simon آن روزها یک گوشی هوشمند نامیده نمی‌شد؛ چرا که اصلاً چنین اصطلاحی وجود نداشت! IBM موفق شد 50 هزار دستگاه از این گوشی را بفروشد که توانایی برقراری ارتباط با 15 ایالت از آمریکا را داشت. این گوشی که همان‌طور که مشاهده می‌کنید لمسی هم بود و قلم خاص خود را داشت بیشتر برای کاربران تجاری مورد توجه بود و اپلیکیشن‌هایی مانند تقویم، ایمیل و همچنین ارتباط با ماشین فکس را نیز داشت و البته قابلیت برقراری تماس.

از نظر سخت‌افزاری این وشی یک صفحه‌نمایش سبز رنگ قدیمی و یک استایلوس داشت و وزن آن نیم‌کیلوگرم بود؛ یعنی حتی بیشتر از یک آی‌پد ایر! یکی از بزرگترین ایرادهای این گوشی در زمان خودش عمر شارژ نه چندان جالب و البته قیمت 899 دلاری در آن زمان بود که با احتساب تورم حالا چیزی حدود 1400 دلار امروزی آب می‌خورد.

Ericsson-R830

با وجود موفقیت محدود، IBM Simon بسیاری از تولیدکنندگان را از نظر طراحی تحت تأثیر خود قرار داد. Ericsson R380 شاید یکی از گوشی‌هایی باشد که طراحی مشابهی را به کار گرفت و حتی ردپاهایی از آن در گوشی‌های جدیدتر سونی اریکسون مانند P800، P900 و P990 نیز دیده می‌شود.

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.