اپ‌نت: تحولی در وبگردی با Link Bubble

تصور کنید در اپلیکیشن‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، گوگل پلاس و یا ایمیل خود با لینکی مواجه می‌شوید. اگر بر روی آن کلیک کنید صفحه مرورگر به صورت تمام‌صفحه باز شده و باید منتظر اتمام بارگذاری صفحه با اینترنت لاک‌پشتی ایران شوید! اما چاره چیست؟ Link Bubble پیشنهاد بهتری دارد.

1

ایده و کاربرد:

با Link Bubble وقتی بر روی لینکی کلیک کنید یک حباب کوچک ظاهر می‌شود و شروع به بارگذاری آدرس در پس‌زمینه می‌کند. سپس وقتی بارگذاری کامل صفحه تمام شد می‌توانید با لمس آن در یک پنجره محتوای آن لینک را مشاهده کنید. به این ترتیب تمرکز شما از ایمیل، صفحه پروفایل دوستتان یا هر اپلیکیشن دیگری پرت نمی‌شود و همچنین نیازی نیست تا منتظر بارگذاری صفحه باشید.

Link-Bubble

Link Bubble دو نسخه رایگان و پولی دارد که در نسخه رایگان تنها به یک حباب و یک لینک به صورت همزمان محدود هستید. وقتی بارگذاری انجام شد می‌توانید علاوه بر نگاه کردن و خواندن مطلب آن را به گوشه چپ بالا برای افزودن به لیست Pocket و یا راست بالا برای اشتراک‌گذاشتن با دیگر اپلیکیشن‌ها کنید و یا آن را به ضربدر پایین صفحه بکشید تا تمامی صفحات را ببندید.

همچنین به طور مثال وقتی در توییتر با لینکی از اینستاگرام یا یوتیوب مواجه می‌شوید و آن را لمس می‌کنید احتیاجی به باز شدن مرورگر به صورت میانجی نیست و مستقیماً اپلیکیشن مروبطه باز می‌شود. کافیست در اجرای اولیه Link Bubble را به عنوان مرورگر پیش‌فرض و مرورگر دیگری را به عنوان مرورگر کمکی انتخاب کنید و همچنین در تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید آدرس‌های دلخواه خود را برای باز شدن مستقیم در سایر اپ‌ها انتخاب کنید.

در نسخه پولی همچنین قابلیت Article Mode برای حذف جزئیات اضافه صفحه و نمایش محتوا (شبیه عملکرد Pocket یا Readability)، بارگذاری همزمان چند صفحه وب با حباب و دستور صوتی OK Google وجود دارد. اگر برای اولین بار است که Link Bubble را نصب می‌کنید برای 24 ساعت برخی قابلیت‌های نسخه پولی Pro را نیز دریافت خواهید کرد.

البته توجه داشته باشید که Link Bubble قرار نیست جایگزین مرورگر شما شود و نمی‌توانید در آن آدرسی را تایپ کنید.

Link-bubble-settings

تنظیمات:

App Controls: اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، تنظیم حباب‌های سمت چپ و سمت راست، دریافت لینک تنها از اپلیکیشن‌های خاص، باز شدن خودکار صفحه پس از پایان بارگذاری و …

Browser: تنظیم اندازه متن، User Agent، حالت Icognito برای پاکسازی ردپا به صورت پیش‌فرض، Clear Private data برای پاکسازی اطلاعات مرور قبلی


طراحی:

Link-bubble-farnet

نکته متفاوت کننده این اپلیکیشن طراحی آن و مخفی کردن یک مرورگر در یک حباب دایره‌ای شکل است. با نگاهی به حباب می‌توانید متوجه شوید چقدر از بارگذاری صفحه انجام شده است و پس از باز کردن و خواندن هم به راحتی می‌توانید آن را ببندید و یا با یک سوایپ به اشتراک گذاشته یا برای خواندن در آینده ذخیره کنید.

البته عملکرد برنامه در برخی اوقات کند است و انیمیشن‌ها با کمی تاخیر اجرا می‌شوند.


اپلیکیشن‌های مشابه:

اپلیکیشن رایگان Javelin که در واقع یک مرورگر جداگانه است عملکردی مشابه دارد اما Link Bubble به مراتب سبک‌تر و سریع‌تر است و تنها همین کار را انجام می‌دهد. در فرصت‌های بعدی سعی می‌کنیم Javelin را نیز برایتان معرفی و بررسی کنیم.


مزایا و معایب:

مزایا: ایده متفاوت و کارا – صرفه‌جویی در زمان

معایب: سرعت پایین انیمیشن در برخی گوشی‌ها – سازگار نبودن با گوشی‌های ضعیف – پولی بودن امکانات خوب


دانلود

download-section-1

Google-PlayWindows-Phone-NA

Sibche-NAWindows-Phone-Blank

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Alireza Moradi می‌گوید

    خوب بود