پردازنده آینده اینتل زئون از ۱۸ هسته قدرتمند استفاده خواهد کرد

جنگ هسته‌های پردازنده‌ها هیچ‌وقت پایانی ندارد و اینتل و AMD هم از این جنگ مستثنا نیستند. این دو شرکت همیشه در رقابت برای افزایش تعداد هسته‌های پردازنده بوده‌اند و حالا نوبت به اینتل رسیده تا از نسل جدید پردازنده‌های زئون رونمایی کند که برترین نسخه‌ی آن 18 هسته‌ای است.

0

بنابر گزارش Macworld UK، شرکت اینتل در صدد معرفی سری جدیدی از پردازنده‌های Xeon E5 است که این پردازنده‌ها هسته‌های بیش‌تر و به تبع آن پردازش‌های موازی بسیار سنگین‌تر را هدف قرار می‌دهند. بنابر نقشه‌ی راه اینتل که ChipLoco آن را منتشر کرده، حتی ضعیف‌ترین مدل این رده‌ی پردازنده‌ها نیز دارای 6 هسته خواهد بود و قدرتمندترین‌شان نیز18 هسته‌ای خواهد بود که برای پردازش‌های بسیار سنگین استفاده می‌شود.

 

انتظار می‌رود E5 از روز 18 شهریور در دستگاه‌های قدرتمند شرکت Dell یعنی سری Precision به کار گرفته شود. در حال حاضر در مک پرو از پردازنده‌ی 12 هسته‌ای زئون استفاده می‌شود که می‌توان سری جدید را هم بزودی در آن دید. مطمئناً نباید انتظار ورود سریع پردازنده‌های 18 هسته‌ای در محصولات اپل باشیم چون این پردازنده‌ها مصرف بالا و حرارت زیادی دارند اما امکان ورود پردازنده‌ی 14 هسته‌ای زیاد است.

با ورود این نسل جدید کار برای ویرایش و تولید محتوای ویدیویی 4K هم راحت‌تر خواهد شد؛ چون این کار به حجم پردازشی بالایی نیازمند است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.