سونی بیش از 10 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 فروخته است

در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه گیمزکام، مدیر اجرایی Sony Computer Entertainment اعلام کرد که فروش پلی‌استیشن 4 از ابتدای عرضه تا 4 روز پیش به 10 میلیون عدد رسیده است.

0

در طول چند ماه گذشته همواره سونی و مایکروسافت در تلاش بوده‌اند تا برتری کنسول‌های نسل هشتمی خود را با آمار فروش به رخ یکدیگر بکشند که سونی در این زمینه بسیار موفق‌تر از مایکروسافت بوده. آبان ماه سال 92 بود که خبر فروش یک میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 در 24 ساعت تنها در آمریکا‌ی شمالی را در فارنت خواندید و پس از آن هم‌زمان با عرضه‌ی این کنسول در ژاپن خبر فروش 350هزار عدد کنسول پلی‌استیشن 4 در 48 ساعت را هم مطالعه کردید.

پس از این آمار در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه گیمزکام آلمان، این شرکت اعلام کرد که تا کنون 10 میلیون دستگاه از کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 را به فروش رسانده است. آقای جیم رایان گفت این آمار دقیقاً تعداد دستگاه‌هایی است که به فروش رفته‌اند و به دست کاربران رسیده‌اند و نباید با تعداد دستگاه‌های تولید شده که در انبارها وجود دارند اشتباه گرفت. آخرین آمار اعلام شده پیش از این کنفرانس 7 میلیون دستگاه بود که در فروردین‌ماه در فارنت خبر آن را منتشر کردیم.

XboxOne-vs-PS4

 

هر دو کنسول Xbox One و PS4 از آبان ماه سال 92 به بازارها وارد شدند و آخرین آماری که مایکروسافت از Xbox One اعلام کرده است مربوط به تولید 5 میلیونی می‌باشد که از آن زمان تا به حال آماری جدید از طرف مایکروسافت منتشر نشده است. دقت کنید که این 5 میلیون دستگاه‌هایی هستند که یا فروش رفته‌اند و یا در انبارها خاک می‌خورند و همه‌ی این 5 میلیون دستگاه به فروش نرفته بوده است.

نکته‌ی جالبی که در مورد آمار فروش کنسول‌ها وجود دارد این‌جاست که آقای دون متریک، مدیر اجرای سابق بخش Xbox، در سال 2008 هم‌زمان با رسیدن آمار فروش Xbox 360 در آمریکا به 10 میلیون عدد این‌گونه سخن گفت:

Don-Mattrickتاریخ نشان داده است که اولین شرکتی که به فروش 10 میلیونی کنسول برسد جنگ آن نسل از کنسول‌ها را پیروز شده است.

این جمله در جریان پیشی گرفتن فروش Xbox 360 از PS3 با فروش 10 میلیونی در آمریکا به‌وسیله‌ی آقای دون متریک اعلام شد. حالا این جمله مصداقی شده است برای سونی و می‌توان طبق گفته‌ی خود مایکروسافت، سونی را برنده‌ی این جنگ کنسولی دانست. سونی این آمار را سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین رشد فروش پلی‌استیشن از اولین نسل آن تا به حال می‌داند.

Playstation4-sony

آقای Andrew House، مدیر اجرایی Sony Computer Entertainment، در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه گیمزکام این آمار فروش را این‌گونه توصیف کرد:

andrewhouseبازخوردهایی که ما درباره‌ی سیستم ظریف و زیبای PS4 دریافت کرده‌ایم فوق‌العاده بوده است و من بسیار شادمان هستم که پلی‌استیشن 4 قادر بوده به این افتخار بزرگ در فروش در کم‌تر از 9 ماه دست پیدا کند. ما از پشتیبانی و دلگرمی کاربران پلی‌استیشن در سراسر دنیا بسیار سپاسگزار هستیم و قصد داریم در ماه‌های آینده امکانات و محتوای جذابی را به این کنسول اضافه کنیم.

سونی توانسته در این مدت 30 میلیون بازی را به همراه کنسول‌هایش به فروش برساند که این آمار هر دوی بازی‎‌های دیجیتالی و فیزیکی را شامل می‌شود.

به‌زودی فارنت با گزارشی مفصل از کنفرانس سونی در نمایشگاه گیمزکام آلمان در خدمت شما خواهد بود.

GameSpot

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.