وقتی یک قاتل از سیری آیفون سراغ بهترین جا برای مخفی کردن جنازه را می‌گیرد!

داستان‌‌هایی که در آن جنایتکاران با ساده‌لوحی خود راه را برای کشف سریع راز جنایت هموار می‌کنند کم نیستند. شاید جنایتکارانی که از تغییر چهره برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند ارتباطی به دنیای گوشی‌های همراه نداشته باشند اما استفاده از Siri برای مخفی کردن جنازه، حکایتی دیگر دارد.

0

این داستان دیروز و به عنوان یک سرنخ جدید در ماجرای مظنونی به نام Pedro Bravo دانشجوی دانشگاه فلوریدا که به اتهام قتل هم‌کلاسی خود متهم شده بود به وقوع پیوست.

siri questions

حادثه قتل Christian Aguilar در سال 2012 به وقوع پیوسته بود و بنابر شواهد، Bravo در شب حادثه با فعال کردن Siri، اعلام کرده بود: ” من باید هم‌کلاسیم را مخفی کنم” همچنین آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست وی 9 مرتبه و به مدت مجموع 48 دقیقه در شب وقوع قتل، فلش گوشی آیفون خود را روشن کرده بود.

موقعیت مکانی گوشی وی نیز با آنچه وی اعلام کرده بود، مطابقت ندارد. البته Siri پاسخی خنده‌دار به سوال این متهم به قتل داده بود. “به دنبال چه نوع مکانی هستی؟ مرداب؟ مخازن؟ ریخته‌گری فلز؟”

شرکت اپل نیز پس از مشخص شدن این موضوع و برای جلوگیری از بروز مشکلات قانونی بعدی، پاسخ به این سوال از دستیار صوتی خود را با جمله “چی؟ دوباره اعلام کنید.” جایگزین کرد.

Source: Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.