دلیل محبوبیت بازی‌های آخرالزمانی از نظر نویسنده‌ی بازی خدای جنگ

به نظر شما علت محبوبیت بازی‌های آخرالزمانی یا پساآخرالزمانی چیست؟ خانم Marianne Krawczyk که برای بازینامه‌ی «خدای جنگ 2» (God of War II) موفق به دریافت جایزه‌ی BAFTA شد، فکر می‌کند که محبوبیت بازی‌های پساآخرالزمانی در زمانه‌ی ما، بازتابی از وضعیت نابه‌سامان جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم.

1

این بانوی بازی‌ساز در مصاحبه‌ای که در وبسایت گاماسوترا منتشر شد گفته است:

با تغییر آب و هوا، شکل‌گیری روز افزون انقلاب‌های جدید، انتشار سر بریدن‌ها در یوتوب، شناخته شدن شرکت‌ها به عنوان اشخاص، نشت کشتی‌های نفت و هدر رفتن منابع و غیره و غیره. من فکر می‌کنم که احساس حقارت و بی قدرت کردن بسیار ساده است.

پس یک برداشت از این‌که چرا بازی‌های پساآخرالزمانی امروزه طرفداران زیادی دارند، شرایطی است که در آن زندگی می‌کنیم. به عبارت دیگر، ناتوانی کنترل چیزهایی که در اطرافمان رخ می‌دهند. این طور به نظر می‌رسد که ما به طریقی، دیر یا زود به آن مرحله خواهیم رسید.

با این‌که سخنان او را می‌توان حقیقتی تلخ نسبت به دنیای حال حاضر تعبیر کرد، وی در ادامه بازی‌ها این سبک را مثبت ارزیابی کرد. چرا که هسته‌ی اصلی این بازی‌ها، دنیای پس از آخرالزمان، در مورد دوام آوردن و زنده ماندن است و امید به ادامه پاسخ همه‌ی سوالات این بازی‌ها است.

وقتی این شرایط انسانی را به جایی که می‌توانیم آن را بازی کنیم، به چیزها تیراندازی کنیم و آن کنترلی که اکنون از فقدان آن رنج می‌بریم را تا حدی به دست بیاوریم، می‌بریم، من می‌توانم قانع شوم که این بازی‌ها ادامه پیدا کنند.

نویسنده‌ی مطرح دنیای بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر سری خدای جنگ، در نوشتن بازینامه‌ی بازی‌هایی همچون شاهزاده‌ی پارسی و فارکرای نیز دست داشته است. وی به تازگی در دانشکده‌ی هنرهای نمایشی دانشگاه UCLA مشغول تدریس شده و درسی تحت عنوان «تعامل: یک دوره در باب طراحی و ساخت بازی‌های ویدئویی» را به دانشجویان رشته‌ی فیلم و تلویزیون می‌آموزد.

به نظر شما، چرا بازی‌هایی با این موضوع در میان بازی‌کنندگان محبوبیت دارند؟

Gamespot

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Alireza Moradi می‌گوید

    من که دیگه حوصله هیچ بازیو ندارم همش وقت هدر دادنه حتی همین اینترنت هم وقت هدر دادن ولی خب چه کنیم.بهتره کمی به فکر آخرت خود نیز باشیم.