هشدار: بدافزار جدیدی که ادعای تغییر رنگ پروفایل فیس‌بوک را دارد

یک بدافزار به تازگی ادعا کرده که می‌تواند با چند کلیک ساده رنگ پروفایل فیس‌بوک شما را تغییردهد اما بررسی‌ها نشان می‌دهند تنها چیزی که از انجام این فرایند نصیب شما می‌شود آلوده کردن گوشی هوشمند و یا رایانه شما خواهد بود.

0

بیش از 10 هزار کاربر در سراسر جهان پیغامی را مبنی بر دریافت این برنامه مشاهده کرده‌اند. در پستی که در سایت برنامه امنیتی Cheetah منتشر شده اعلام شده وقتی کاربران فیس‌بوک بر روی این برنامه جعلی کلیک می‌کنند به صفحه‌ای رهنمون خواهند شد که از آن‌ها می‌خواهد یک ویدئوی آموزشی جهت تغییر رنگ پروفایل‌شان را مشاهده کنند.

اگر کاربر با درخواست نمایش ویدئو موافقت کند در واقع به نفوذگران اجازه داده تا به پروفایلش دسترسی داشته باشند و با استفاده از این برنامه هرزنامه‌هایی به دوستانش ارسال کنند. اگر کاربر این ویدئو را مشاهده نکند برنامه مورد نظر کاربران رایانه را به دریافت یک پخش‌کننده پرنوگرافی مجبور خواهد کرد و اگر از گوشی‌های هوشمند برای انجام این کار بهره برده باشند از آن‌ها می‌خواهد تا برنامه آنتی‌ویروسی را دانلود کنند. نکته جالب اینکه هر دو برنامه یادشده به بدافزارها آلوده شده‌اند.

facebook color

خبر خوب اینکه رهایی از دست این برنامه به آسانی انجام‌پذیر است. می‌توانید برنامه Color Changer را از تنظیمات برنامه‌ای صفحه فیس‌بوکتان حذف کنید. Cheetah Mobile Security از کاربران آلوده شده خواسته تا گذرواژه خود را نیز تغییر دهند.

مدنظر داشته باشید که تنها یک راه امن برای رهایی از صفحه یکنواخت آبی‌رنگ پروفایل شما وجود دارد. کاربران گوگل کروم می‌توانند به وب‌سایت Colormyfacebook.com مراجعه کنند و با نصب یک برنامه وب رایگان، تم فیس‌بوک خود را به دلخواه تغییر دهند. متاسفانه چنین روشی برای کاربران گوشی‌های هوشمند وجود ندارد.

Source: wtvr

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.