آخرین تغییرات ویندوز 9: حذف منوی Charms و افزودن قابلیت دسکتاپ مجازی

به گزارش WinBeta مایکروسافت در جدیدترین تغییرات نسخه آینده ویندوز منوی نه‌چندان مفید Charms را حذف کرده و قابلیت دسکتاپ مجازی را اضافه خواهد کرد. به این ترتیب بازگشت منوی استارت سابق تنها تغییر بزرگ ویندوز 9 نخواهد بود.

6

منوی Charms را که می‌شناسید؟! همان منوی عجیب و غریبی که برای باز کردن آن باید نشان‌گر موس را به گوشه‌های سمت راست صفحه ببرید؛ مایکروسافت می‌خواهد برای همیشه از شر آن خلاص شود. حتماً می‌دانید که در ویندوز 8 برای خاموش کردن سیستم باید از این منو استفاده می‌شد و بسیاری کاربران در برخورد اول قادر به خاموش کردن نرم‌‌افزاری سیستم نبودند! البته نمی‌توان مفید بودن این منو را برای کاربران تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های لمسی انکار کرد. امکاناتی برای دسترسی سریع به تنظیمات، به اشتراک‌گذاری محتوا و جستجو از این طریق به راحتی در دسترس است اما برای کاربران موس و کیبورد که هنوز هم درصد بیشتر کاربران را تشکیل می‌دهند چنین منویی لازم نیست. به این ترتیب قرار است در ویندوز 9 این منو به طور کلی حذف شود اما در برخی اپلیکیشن‌ها مخصوص محیط مترو یا Modern UI کماکان این منو برای صفحات لمسی فعال خواهد بود.

یک تغییر بزرگ دیگر قابلیت Virtual Desktop یا همان دسکتاپ مجازی است که کاربران OS X اپل در اختیار داشتند و حالا مایکروسافت آن را به ویندوز خواهد آورد. به این ترتیب کاربران ویندوز 9 قادر خواهند بود تا دسکتاپ‌های فعال مجزایی ایجاد کرده و با یک دکمه روی نوار وظیفه یا همان Taskbar میان آن‌ها جابه‌جا شوند.

نسخه پیش‌نمایش ویندوز 9 به احتمال زیاد اواخر سال میلادی یعنی در زمستان امسال برای علاقمندان عرضه خواهد شد و نسخه نهایی آن نیز احتمالاً بهار 94 منتشر می‌شود. مایکروسافت همچنین قصد دارد  Windows RT را نیز به کلی تعطیل کرده و شاید نسخه‌های مختلف ویندوز را برای گوشی، تبلت و کامپیوتر با یکدیگر ادغام کند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. دکتر غرابی می‌گوید

    مرسی خیلی خوب بود دستتون درد نکنه

  2. آجرنما می‌گوید

    خیلی عالی بود دستتون درد نکنه

  3. ایران کنفرانس می‌گوید

    روز به روز داره بهترم می شه

    ممنونم

  4. پایان نامه می‌گوید

    جالب بود مرسی

  5. مهرداد می‌گوید

    ﻣﺎﯾﮑﺮﻭﺳﺎﻓﺖ هم دیگه شورشو درآورده
    تا به یه چی عادت میکنی میاد خرابش میکنه
    من به شخصه از استارت جدید خوشم میاد
    برنامه های بدرد بخورمو دارم
    خیلی تمیز و فید
    نیازی به اون استارت قبلی نمیبینم
    درضمن تمام اون برنامه ها هنوز هستن
    کافییه اسمشون سرچ شه بیان
    چارم منو هم خیلی مفیده
    اونی که دفه اول بلد نیست ویندوزو خاموش کنه دیگه خییلی …
    درکل من از 8.1 خیلی خوب دارم استفاده میکنم
    اگر تو ویندوز جدید استارت مدرن و اپلیکیشن ها نباشه
    نصبش نمیکنم

    1. فروشگاه اینترنتی می‌گوید

      تو قابلیت های ویندوز مجازیش این امکان رو هم داره که بشه ios یا اندروید نصب کنیم!!!
      ممنون از متن جالبتون