شیائومی به تبلیغات دروغین متهم شد!

در طول چند هفته‌ی اخیر تولیدکننده‌ی معروف چینی یعنی شیائومی گرد و خاک زیادی به پا کرده که بسیاری از این اخبار منتشر شده صحت داشته‌اند اما به نظر می‌رسد این شرکت هم با انتشار اخبار دروغ سعی در مثبت نشان دادن عملکردش داشته است.

1

آخرین اخبار نشان از متهم شدن این شرکت به انتشار تبلیغات دروغین دارد و آمار غلطی از فروش دستگاه‌هایش در چند ثانیه منتشر کرده است. از آمار فروش 15000 عددی گوشی Mi3 در هند در 2 ثانیه تا اتمام موجودی 5 ثانیه‌ای Mi3.

کمیسیون رسیدگی به امور حقوق تولیدکنندگان xiaomi posterو مصرف کنندگان در کشور تایوان ادعا کرده که شیائومی آمار غلطی از فروش دستگاه‌هایش در این کشور منتشر کرده است. در تصویر می‌بینید که در سه تاریخ متفاوت میلادی این شرکت در کشور تایوان شروع به عرضه‌ی محصولاتش کرده و در ستون بعدی تعداد دستگاه‌های فروخته شده که این شرکت اعلام کرده نوشته شده است؛ اما به نظر می‌رسد این آمار دروغ باشد چون در ستون بعد تعداد واقعی دستگاه‌های فروش رفته نوشته شده است که توسط کمیسیون تایوانی اعلام شده است. آمار منتشر شده توسط این کمیسیون تعداد 1750 دستگاه کم‌تر از آمار اعلام شده‌ی شیائومی را حاکی است.

این شرکت که از نظر تعداد تولید گوشی هوشمند رده‌ی پنجم دنیا را در اختیار دارد بابت این آمار عذرخواهی کرده اما کمیسیون تایوانی غرامتی 20هزار دلاری را از شیائومی درخواست کرده است. در تصویر به زبان چینی کلمه‌ی “ببخشید!” نوشته شده است.

گرچه مبلغ جریمه‌ی این شرکت بسیار کم باشد اما همین آمار می‌تواند چهره‌ی بدی از این شرکت بسازد. اخیراً اخباری هم از جاسوسی این شرکت از کاربرانش منتشر شده است.

آیا این اخبار می‌تواند به آینده‌ی این شرکت ضربه بزند؟ تنها در مرور زمان می‌توانیم به پاسخ این سوال برسیم. منتظر نظرات شما نیز هستیم.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. بهاره می‌گوید

    بعد از استفاده از عکس های عکاسان حرفه ای بعتوان تمونه عکس های دوربین اسمارت فون خودش ! و تکه های عکس های تبلیغاتی اپل در تبلیغ محصولش ! این یکی دور از انتظار نبود .