پشتیبانی از چندکاربر با Multi-user به اندروید L می‌آید

قابلیت تعریف چند کاربر در اندروید قبلاً هم فراهم بود اما فقط برای تبلت‌های اندرویدی؛ در همین حال گوگل اعلام کرده این قابلیت به زودی در نسخه‌ی بعدی اندروید برای کاربران گوشی‌های هوشمند هم در دسترس خواهد بود.

1

دیروز یک کاربر گوشی هوشمند اندرویدی نبود قابلیت مالتی‌یوزر در گوشی هوشمندش را در قالب یک مشکل در بخش پشتیبانی گوگل مطرح کرد و پاسخ پشتیبانی گوگل این بود:

تیم توسعه‌دهندگان این امکان را پیاده سازی کرده و به به عنوان یک قابلیت در نسخه‌ی رسمی بعدی اندروید در دسترس خواهد بود.

با توجه به این که اندروید کیت‌کت نسخه‌های آخر خود را تجربه می‌کند می‌توان این نسخه‌ی بعدی را به اندروید L نسبت داد و دیگر شاهد آپدیت مهمی در کیت‌کت نخواهیم بود و بیش‌تر این آپدیت‌ها امنیتی هستند.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم این قابلیت در اندروید 4.2 معرفی شد و در نسخه‌ی 4.3 شاهد بهبودهایی در آن بودیم اما فقط کاربران تبلت‌های اندرویدی می‌توانستند از آن بهره ببرند.

شاید به خاطر شخصی بودن گوشی‌های هوشمند قابلیت Muti-user زیاد به کار نیاید اما می‌توان روی شخصی سازی و امنیت بیش‌تر دستگاه مانور بیشتری داد. می‌توانید برای فرزندتان یک یوزر تعریف کنید و دیگر برای سپردن گوشی به وی از در خطر بودن اطلاعاتتان نگرانی نداشته باشید یا حتی با ساخت یک کاربر دیگر برای مهمانان دیگر نگران از بین رفتن و یا خراب شدن رکوردتان در بازی‌ها نباشید!

SlashGear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کوروش می‌گوید

    یا نگران رفتن مهمانان در گالری عکس یا ویدیوها :ی