آیا می‌دانید آلمانی‌ها 78 سال پیش اولین تماس ویدئویی از راه دور خود را برقرار کرده‌اند؟

رویای ارتباط تصویری از دیر باز ذهن انسان را به خود مشغول کرده بود، ریشه این خیال‌پردازی‌ها به قرن ۱۸ میلادی بر میگردد و انسان‌های آن روزگار زمانی را پیش‌بینی می‌کردند که بتوانند صدا و تصویر افراد را از فاصله‌های دور دریافت کنند. جالب اینجاست بدانید که تاریخچه اولین تماس ویدئویی به ۷۸ سال پیش برمی‌گردد، دهم اسفند ماه سال ۱۳۱۴ شمسی آلمانی‌ها موفق به برقراری اولین تماس ویدئویی دوطرفه شدند.

0

 برای برقراری این تماس تلفنی ویدئویی از راه دور که توسط اداره پست آلمان انجام شده بود بیشتر از ۱۶۰ کیلومتر کابل کواکسیال ببین دو شهر برلین و لیپزیگ (Leipzig) کشیده شده بود.  پس از مدتی قسمت‌های مختلفی در هر دو شهر برای اینکار مشخص شدند و مسیر‌های بیشتری کابل کشی شد تا پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

Germany's-videophone-service

البته انصافا باید گفت که تکنولوژی به کار رفته توسط آلمانی‌ها برای برقراری تماس تلفنی در آن زمان در نوع خود مثال‌ زدنی بود. تماس‌های تصویری با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه بر روی صفحه‌ای از جنس لامپ اشعه کاتدی (cathode ray) قابل مشاهده بود. این صفحه نمایش از ۱۷۲ ردیف تشکیل شده بود که اگر بخواهیم با واحد پیکسل امروزی محاسبه کنیم معادل ۴۰،۰۰۰ پیکسل می‌باشد و ابعادی به اندازی صفحه نمایش ساعت داشت.

البته تماس تصویری از راه دور در آن زمان ارزان تمام نمی‌شد و یک تماس ۳ دقیقه‌ای معادل با ۱/۱۵ حقوق هفتگی یک کارمند آلمانی در آن زمان بود.  برقراری تماس نیز به این راحتی‌ها نبود و برای اینکار باید از قبل با اداره پست هماهنگ می‌شد و در ساعت مقرر به کیوسک مربوطه مراجعه می‌کردند.

 متاسفانه این سرویس عمر کوتاهی داشت چرا که با شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۳۱۹ شمسی سرویس ارتباط تصویری از راه دور آلمان نیز به کار خود پایان داد.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.