CIA به هک کردن کامپیوتر سناتورهای آمریکا اعتراف کرده و از این بابت عذرخواهی کرد!

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ملقب به سیا یا CIA به تازگی افشا کرده است که به صورت محرمانه به کامپیوترهای مجلس سنای آمریکا نفوذ کرده است. سیا علت این اقدام را پیشگیری از ایجاد خسارات احتمالی در پی گزارشی مبنی بر وجود شکنجه غیرقانونی انجام داده است.

0

«دین بوید» یکی از سخنگویان سازمان سیا اعتراف می‌کند که بعضی از کارمندان سیا به گونه‌ای خارج از توافق میان این سازمان و کمیته SSCI مجلس سنا در سال 2009 دست به این کار زده‌اند. رئیس سازمان سیا «جان برنان» در دیداری با سناتور «دیان فاین‌اشتاین» در این هفته به این موضوع اعتراف کرده و بابت آن عذرخواهی کرده است. خانم فاین‌اشتاین پیش از این نیز CIA را به دستکاری و مداخله در کامپیوترهای کمیته متهم کرده بود و دلیل آن را جلوگیری از یافتن اسنادی برای متهم کردن CIA اعلام کرده بود. جالب این‌جاست که در آن زمان عکس‌العمل و پاسخ آقای برنان کاملاً متفاوت بود: «هیچ‌چیز نسبت به هک کردن کامپیوترهای سنا نسبت به واقعیت دورتر نیست!»

Dianne-Feinstein

در واقع سناتور فاین‌اشتاین دو شکایت عمده دارد: اولی سرک کشیدن CIA در مجلس سنا برای یافتن مدارک احتمالی بر علیه این سازمان اطلاعاتی است و دیگری هم دستکاری و حذف برخی اطلاعات از روی کامپیوترهای خود سازمان CIA برای جلوگیری از دستیابی و لو رفتن این اطلاعات است؛ زمانی که اجازه بازرسی این کامپیوترها برای مجلس سنا فراهم شده بود. گفته می‌شود فاین‌اشتاین شکایت دوم را برای بررسی به سازمان عدالت آمریکا خواهد فرستاد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.