استاندارد جدید شارژ بی‌سیم Qi v1.2 می‌تواند گوشی را از فاصله ۴۵ میلی‌متری شارژ کند

حتماً استاندارد Qi (چی) را برای شارژ بی‌سیم گجت‌ها می‌شناسید. این استاندارد به تازگی در نسخه جدید v1.2 قدم بزرگی به جلو برداشته و با افزایش فاصله شارژ به 45 میلی‌متر می‌تواند تغییر مثبت زیادی در عرصه شارژ بی‌سیم به وجود آورد.

0

در حالی که استاندارد فعلی چی قادر است تنها تا 7 میلی‌متری چیپست مخصوص انرژی را ارسال کند در نسخه جدید این فاصله به 45 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر 5 تولیدکننده شارژرهای بی‌سیم هم مدل‌های اولیه شارژرهای خود را با این استاندارد جدید تولید کرده‌اند. شاید بپرسید 45 میلی‌متر با 7 میلی‌متر چه فرقی به حال کاربر خواهد داشت. با افزایش این فاصله با تنها یک اینورتر تمامی سیم‌پیچ‌ها انرژی را دریافت خواهند کرد و به این ترتیب قیمت تمام شده تولید این شارژرها کاهش خواهد یافت.

استاندارد جدید حتی گوشی‌های با استاندارد قدیمی‌تر 1.1 را نیز از فاصله 30 میلی‌متری شارژ خواهد کرد و جالب‌تر از همه  این‌که به علت توان بیشتر 2000 واتی وسایل بیشتری مانند قهوه‌جوش، چای‌ساز، کتری برقی و حتی اتو را نیز شاید در آینده بتوان بدون سیم به کار گرفت.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.