43 ترابیت بر ثانیه؛ سرعتی که محققان دانمارکی در انتقال اطلاعات با یک فرستنده‌ی لیزری به آن دست یافته‌اند

شاید شما ثبت رکوردهای بالاتر از این سرعت را هم دیده باشید اما تفاوت کار این محققان این است که تنها با یک فرستنده توانسته‌اند به این سرعت دست پیدا کنند و رکوردهای قبلی با استفاده از چند فرستنده به دست آمده است.

0

محققان دانشگاه فنی دانمارک (Denmark Technical University) که در گروه ارتباطات نوری پر سرعت (HSOC) مشغول به تحقیق و مطالعه هستند رکورد جدیدی در زمینه‌ی انتقال اطلاعات با یک فرستنده لیزری ثبت کرده‌اند.

این کار با استفاده از نسل جدید فیبر نوری انجام شده و در نهایت این گروه توانسته به سرعت خیره‌کننده‌ی 43 ترابیت بر ثانیه دست پیدا کند. به زبان ساده‌تر با این سرعت می‌توان در کم‌تر از یک ثانیه پنج هارد دیسک 1 ترابایتی را پر از اطلاعات کرد!

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم گروه‌های دیگری توانسته بودند به سرعت‌های بالاتر هم دست پیدا کنند اما با استفاده از 100 ها لیزر.

این گروه دانمارکی در سال 2009 هم توانسته بودند رکورد 1 ترابیت بر ثانیه را ثبت کنند که در آن زمان کار بسیار بزرگی محسوب می‌شد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.