هکرهای چینی اسرار سپر موشکی گنبد آهنین یا گنبد آهنی اسراییل را دزدیدند

شاید درباره گنبد آهنین اسرائیل یا گنبد آهنی اسراییل که در واقع یک سیستم پیشرفته سپر موشکی است چیزهایی شنیده باشید. بر طبق آخرین اخبار گروهی از هکرهای چینی موفق شده‌اند تا اسناد و اسرار مهمی از آن را از اسرائیل بدزدند.

1

شرکت سرویس‌های مهندسی سایبر (CES) اعلام کرده است که گروهی از هکرهای چینی اطلاعات گنبد آهنین یا گنبد آهنی اسراییل را از سه پیمان‌کار این سیستم هک کرده‌اند. این اتفاق که نشان از اهمیت روزافزون دفاع سایبری و طبقه‌بندی اطلاعات محرمانه دارد توسط گروهی هکرهای چینی و البته خارج از چین رخ داده است اما دزدیدن اسناد نظامی احتمالاً نشان از این دارد که آن‌ها متخصصان حمله سایبری دولت چین هستند.

به هر حال چه این موضوع صحت داشته باشد یا خیر احتمالاً آمریکا حالا در مورد فناوری‌های خود که در اسرائیل به کار گرفته شده است به دلیل تصمیمات امنیتی اسرائیل نگران است؛ مخصوصاً با سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلاری اخیر در پروژه گنبد آهنین که در کنگره آمریکا در حال بررسی برای تصویب است. اما گنبد آهنین یا گنبد آهنی اسراییل چیست؟

گنبد آهنین یا گنبد آهنی اسراییل چیست؟

گنبد آهنین یا گنبد آهنی اسراییل چیست؟بنابر آنچه که در ویکیپدیا ذکر شده گنبد آهنی یا گنبد آهنین اسراییل نوعی پدافند هوایی متحرک متشکل از یک رادار چندمنظوره، یک مرکز مدیریت و فرمان و یک یا چند واحد پرتاب موشک (هریک با ۲۰ پرتابگر شلیک موشک تامیر) است که به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های خمپاره و توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. جالب اینکه رادار این سیستم قادر است تا محل اصابت راکت دشمن را پیش‌بینی کرده و به منظور صرفه‌جویی در هزینه راکت‌هایی را که محل برخورد آن‌ها در مناطق خالی از سکنه است را نادیده بگیرد.

البته دزدیده شدن اسرار گنبد آهنین اسراییل به معنای تأسیس یک سپر موشکی مشابه در چین نخواهد بود چرا که مهم‌ترین علت کارا بودن گنبد آهنی اسرائیل کوچک بودن خاک آن است و این‌که بیشتر حملات موشکی بر ضد آن از یک سمت خاص انجام می‌شود.

سیستم‌های دفاعی لیزری

همچنین احتمالاً در آینده‌ای نه چندان دور سپرهای ضدموشکی به شکل لیزری در می‌آیند چرا که لیزر دقت بسیار بیشتری از موشک داشته و قابلیت جابجایی بهتری نیز دارد. سیستم‌های دفاعی لیزری که شاید آن‌ها را در فیلم‌های جنگ ستارگان و یا بازی Generals دیده باشید مدت‌هاست به شلک یک آرزو بوده‌اند اما به نظر می‌رسد چیز زیادی تا تحقق آن باقی نمانده است.

منبع Geek
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهدی شهسواری می‌گوید

    مرگ بر اسراییل