خطری که کاربران اینستاگرام را در اینترنت اماکن عمومی تهدید می کند

اینستاگرام یک حفره‌ی امنیتی دارد که از سال 2012 شناسایی شده ولی سازندگان آن تابه‌حال چاره‌ای نیندیشیده‌اند و ریسک این اشکال را پذیرفته‌اند. البته در یک پیگیری جدید سازندگان آن گفته‌اند که این مشکل در آینده حل خواهد شد.

1

با خواندن این مطلب قطعاً دیگر از اینترنت مکان‌های عمومی برای چک کردن اکانت اینستاگرام خود و یا حتی استفاده‌های دیگر از آن دوری خواهید کرد. وقتی در یک وای‌فای عمومی در حال کار با اینستاگرام هستید در واقع دارید تمامی اطلاعات اکانت خود را در اختیار هکرها قرار می‌دهید.

یک محقق امنیتی با نام مازین احمد در گزارش جدیدی آسانی به دست گرفتن یک اکانت اینستاگرام و مشکلات امنیتی آن را نمایان کرده است. در این روش کافیست هکر به اطلاعاتی که در حال رد و بدل شدن بین دستگاه شما و اینترنت هستند دست پیدا کند و چون اطلاعات اینستاگرام رمزگذاری شده نیستند می‌تواند به راحتی آن‌ها را ببیند و به‌کلی کنترل اکانت شما را در دست بگیرند.

این باگ موجود در اینستاگرام قدیمی است به‌طوری‌که در اوایل سال 2012 محققان آن را شناسایی کرده‌اند اما تیم اینستاگرام این خطر را پذیرفته و نگران آن نیست! وقتی این محقق نتایج تحقیقاتش را به فیس‌بوک، مالک اینستاگرام، گزارش داده نماینده‌ی این شرکت به اون گفته که این مشکل از قبل شناخته شده بوده و آن‌ها در جریان این مشکل هستند. در ایمیل جوابیه‌ی آن‌ها به مازین احمد گفته شده “ما ریسک این خطر را می‌پذیریم و در حال کار روی آن هستیم تا در آینده این مشکل حل شود.”

فعلا مشخص نیست بسته‌ی بروزرسانی امنیتی برای اینستاگرام چه زمانی منتشر خواهد شد. در آینده با اخبار تکمیلی همراه شما خواهیم بود.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مینا می‌گوید

    سلام , من دیشب ب طور کاملا نگهانی , یک حسابی ک مربوط ب شخص دیگه ای بود رو با وارد کردن شماره تلفنش وارد شدم , و سریع خارج شدم , خواستم بدونم , ایا این شخص خودش گوشی ایفون داره ممکنه متوجه شده باشه ؟ اخه اصصلا ارور پسوردم نداد و وارد شد , من سریع لگ اوت کردم , ایا این شخص متوجه میشه؟؟؟