افزایش یازده درصدی فروش تبلت‌ها در سه‌ماهه اخیر در دنیا

چیزی که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند رشد 11 درصدی و فروش 49.3 میلیون تبلت در سه ماه دوم سال 2014 است.

0

با وجود این آمار تشویق کننده، اما به صورت پی‌در‌پی در سه‌ماهه‌‌های گذشته 2014 افت 1.5 درصدی را در این بازار شاهد بوده‌ایم. تحلیلگر آقای ژان فیلیپ بوچارد رشد فزاینده اندازه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند را در کنار کاربرانی که از تبلت خود برای مدت زمانی طولانی استفاده می‌کنند قرار داده و از آن دلیل افت فروش تبلت‌ها را در زمان ارتقای به یک محصول جدید بیرون کشیده است.

Galaxy-Note-10.1-2014-edition

اپل پرچم بیشترین فروش تبلت‌ها را بالا گرفته و  13.3 میلیون واحد آیپد را در سه ماهه دوم که البته در مقابل سه ماهه اول کاهش فروش را نشان می‌دهد، فروخته است. سامسونگ همچنین نسبت به سه ماهه اول با کاهش فروش رو به رو بوده و سهم بازارش به 17.2 درصد تنزل پیدا کرده است. اوضاع برای کمپانی چینی لنوو بهتر به نظر می‌رسد و با اینکه لقب تولید کننده کامپیوتر را یدک می‌کشد از شرکت ایسوس جلو افتاده و 2.4 میلیون واحد تبلت را فروخته و 4.9 درصد از سهم بازار را از آن خود کرده است. این درصد برای ایسوس به 4.6 درصد و برای ایسر به 2 درصد می‌رسد.

این مطالعات توسط IDC صورت گرفته و گزارش می‌دهد که اخیرا کمپانی‌هایی که از فروش گوشی‌های هوشمند یا کامپیوتر به بازار تبلت‌ها روی آورده‌اند موفقیت‌هایی را به همراه داشته‌اند. و هر کدام از این کمپانی‌ها اکنون به جای فروش کامپیوتر یا گوشی، تبلت‌های خود را پیشنهاد می‌دهند و سهمی را از بازار تبلت‌ها بدست آورده‌اند.

blog.gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.