اپلیکیشن و ویژگی‌های Gear VR هدست واقعیت مجازی سامسونگ لو رفت

همان‌طور که در اواسط تیرماه تصویری از هدست واقعیت مجازی سامسونگ با نام Gear VR درز کرده بود حالا نوبت به لو رفتن ویژگی‌ها و همچنین اپلیکیشن مخصوص آن رسیده است. SAM Mobile به این اپلیکیشن بر روی گلکسی اس 5 دسترسی پیدا کرده و مشخصات آن را شرح می‌دهد.

0

برخلاف Oculus Rift خبری از نمایشگر در هدست واقعیت مجازی سامسونگ نیست و Gear VR مانند Cardboard گوگل احتمالاً از صفحه‌نمایش خود گوشی به عنوان نمایشگر استفاده کرده به این معنا که در هدست جایی برای قرارگیری گوشی تعبیه شده است.

Gear-VR-Application

اتصال این هدست به گوشی از طریق پورت USB 3.0 صورت می‌گیرد و احتمالاً تنها گوشی‌های گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 3 با Gear VR سازگار خواهند بود. این اپلیکیشن همچنین دو اپ جداگانه با نام‌های VR Panorama و VR Cinema را نیز دانلود خواهد کرد و احتمالاً این هدست قادر به نمایش تصاویر پانوراما و فیلم‌های سینمایی نیز خواهد بود.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید یک تاچ‌پد و یک دکمه Back نیز در کنار هدست تعبیه شده است. این دکمه برای سوییچ بین حالت واقعیت مجازی و واقعیت (با استفاده از دوربین) استفاده می‌شود. فرمان‌های صوتی نیز احتمالاً به لطف S Voice با گفتن جمله  Hi Galaxy قابل استفاده خواهد بود.

gear-vr

احتمالاً در ابتدا اپلیکیشن‌های زیادی برای این هدست وجود نداشته و سامسونگ باید با توسعه‌دهندگان در این زمینه همکاری کند. همچنین هنوز قیمت هدست مشخص نیست اما از آن‌جایی که اپلیکیشن و گوشی بیشتر کار را بر عهده دارند انتظار قیمت بالایی از Gear VR نداریم.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.