مایکروسافت نسخه‌های مختلف ویندوز را در یک سیستم‌عامل واحد تلفیق می‌کند

ویندوز اشکال مختلفی دارد: ویندوزفون، ویندوز آر.تی و البته خود ویندوز. امروز ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت تأیید کرد که این شرکت قصد دارد تمامی این سیستم‌عامل‌ها را در قالب یک سیستم‌عامل واحد تلفیق کند.

0

نادلا پس از اعلام درآمد و سود یک‌چهارم اخیر سال 2014 گفت که این شرکت در نسخه بعدی ویندوز، سه سیستم‌عامل را در یک سیستم‌عامل واحد تلفیق خواهد کرد؛ این بدین معناست که یک سیستم‌عامل تمامی اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش را پوشش خواهد داد.

پیش از این استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت تیم‌های مختلفی را برای کار بر روی نسخه‌های مختلف ویندوز به کار گرفته بود و حالا نادلا می‌گوید یک تیم متحد با معماری واحد دارند. نادلا از مزایای چنین تصمیمی برای کاربران و برنامه‌نویسان گفت و اعلام کرد در حالی که مایکروسافت کماکان نسخه‌های مختلفی از ویندوز را خواهد فروخت اما پلتفرم واحد امکان ایجاد اپلیکیشن‌های جامع و واحدی را می‌دهد که بر روی تمامی دستگاه‌های ویندوزی کار خواهد کرد.

مایکروسافت سه ماه پیش نیز ابزاری برای ساخت اپلیکیشن‌های جامع ویندوزی را عرضه کرده بود و به نظر می‌رسد استراتژی خلاف اپل را در پیش گرفته است؛ همان‌طور که می‌دانید اپل iOS و OS X را از یکدیگر جدا نگاه داشته است. تصور کنید روزی تمامی اپلیکیشن‌های ویندوز بر روی رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، ویندوزفون‌ها و حتی کنسول‌های ایکس‌باکس قابل اجرا باشد؛ چنین اتفاقی مسلماً به نفع برنامه‌نویسان و کاربران خواهد بود.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.