تحقیقات: فروش تبلت‌ها در سال 2015 ازفروش پی‌سی پیشی می‌گیرد

موسسه تحقیقاتی Gartner آخرین پیش‌بینی از بازار‌ فروش دستگاه‌های مختلف را امروز منتشر کرد. در این پیش‌بینی صورت گرفته میزان فروش دستگاه‌هایی شامل پی‌سی، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و اولتراموبایل‌ها (ترکیب 2 دستگاه در یکی) تا سال 2015 برآورد شده است.

0

در حالی که این گزارش عمدتا با گمانه زنی‌ها و بر اساس پیش‌بینی جلو رفته اما باز هم جالب است که شدت تغییر صنعت که در واقع معین شدت تغییر دیدگاه مردم است را در طول یک سال آینده مشاهده کنیم.

به طور کلی Gartner پیش‌بینی کرده که میزان فروش دستگاه‌ها 4.2 درصد از سال 2013 تا 2014 افزایش پیدا کرده و تا سال 2015 حتی از این مقدار نیز بیشتر رشد خواهد کرد. تا پایان سال جاری میلادی گفته شده که میزان فروش پی‌سی با سبقت 50 میلیون واحدی بالاتر خواهد بود در حالی که Gartner مدعی است بالاخره فروش تبلت‌ها در سال 2015 از فروش پی‌سی پیشی خواهد گرفت. در همین حال شتاب فروش گوشی‌های هوشمند ادامه خواهد داشت و تا همین لحظه از سال 2014 نزدیک به 1,862,766,000 گوشی هوشمند به فروش رسیده و بیش از دو میلیارد واحد در سال 2015 به فروش خواهد رفت.

gartner-1

این تحقیقات همچنین دامن سیستم‌عامل‌های مختلف را هم گرفته، پیش‌بینی شده که اندروید همچنان در سال 2015 نیز حکمفرمای بی چون و چرای سیستم‌عامل‌های موبایل خواهد بود، در حالی که مایکروسافت و اپل نیز سهم‌های زیادی را از آن خود خواهند کرد. تا انتهای سال 2015 سیستم عامل مویایل گوگل احتمالا بر روی بیش از 50 درصد هر پی‌سی، گوشی هوشمند، تبلت و اولترا موبایل‌‌های کره زمین در حال اجراست.

gartner-2

گارتنر با خوش‌بینی زیاد فرض کرده که موج بزرگی از پی‌سی‌ها الان در آسمان هستند و تا سال 2015 این موج به زمین خواهد آمد و تبلت‌ها قدم علم می‌کنند. از آیفون 6 در این گزارش هم اسم برده شده و حتی پیش‌بینی بسیار خوبی از سهمی که دریافت خواهد کرد انجام شده، همچنین گفته شده که تبلت‌های ارزان قیمت فروش بسیار زیادی نسبت به نمونه‌‌های گران قیمت خواهند داشت. با رفتن به این لینک می توانید گزارش کامل GARTNER را مطالعه کنید.

technobuffalo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.