7 نکته و ترفند که هر کاربر گوشی اندروید باید بداند!

سیستم‌عامل اندروید پر است از ترفند؛ از ترفندهای ساده و ابتدایی گرفته تا ترفندهایی که هر کاربری آن‌ها را نمی‌داند و جالب و کارآمد هستند. در این مقاله قصد داریم به 7 ترفند از ده‌ها ترفند جالب موجود در اندروید بپردازیم که اکثر کاربران این ترفندها را نمی‌دانند.

45

در پایان این مطلب در یک ویدیو تمامی مراحل فعال‌سازی این ترفندها آورده شده است. اگر نتوانستید از طریق توضیحات ترفند را اجرا کنید می‌توانید ویدیو را ببینید و آسان‌تر مراحل را دنبال کنید.

1. در هر قسمت، بازی و یا اپلیکیشنی که هستید با گفتن OK Google به جستجو بپردازید

android trick 1

یکی از مزیت‌های بزرگ اندروید سازگاری کامل آن با سرویس‌های گوگل است. در آخرین نسخه‌های اپلیکیشن Google Search قابلیتی اضافه شده که می‌توانید در هر قسمت از دستگاه اندرویدیتان، حتی درون اپلیکیشن‌ها با گفتن عبارت OK Google به جستجو بپردازید. برای فعال‌سازی این امکان طبق زیر عمل کنید:

ابتدا به اپلیکیشن Google Settings و یا Google Search بروید. در قسمت Search and Now به منوی Voice بروید و پس از آن به منوی Ok Google Detection رفته و گزینه‌ی From any screen را فعال کنید. حالا با 3 بار تکرار عبارت OK Google صدای شما تشخیص داده می‌شود.


2. با بالا بردن سرعت انیمیشن‌ها روح تازه‌ای به دستگاه اندرویدیتان بدمید

یکی از بزرگ‌ترین شکایت‌ها از اندروید کندی و تاخیر آن است. این اتفاق شاید از کم‌کاری گوگل در قبال اندروید باشد و یا شاید عدم استفاده‌ی صحیح از دستگاه اندرویدی. به هر حال اگر احساس کندی و تاخیر در دستگاه خود می‌کنید با این ترفند می‌توانید عملکرد آن را بهبود بخشید و با سرعت بیشتری به گشت و گذار درون اندروید بپردازید. گوگل برخی تنظیمات مخصوص توسعه‌دهندگان را مخفی کرده و ابتدا باید به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به قسمت تنظیمات مراجعه کنید و بخش About Phone یا همان درباره‌ی دستگاه را باز کنید. سپس 7 بار روی Build Number ضربه بزنید تا منوی مخفی مخصوص توسعه‌دهندگان برایتان نمایش داده شود. برای مراجه به این منو به صفحه‌ی اصلی تنظیمات رفته و به قسمت Developer Options مراجعه کنید. حال مقدار Windows transition scale و Transition animation scale و Animator duration scale را بر روی 5x. قرار دهید یا به کلی آن‌ها را خاموش کنید.


3. دستگاه گمشده‌تان را ردیابی، قفل و یا پاکسازی کنید

android trick device manager

گم شدن تلفن هوشمند یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند رخ بدهد. این دستگاه‌ها حاوی اطلاعات شخصی و مهمی هستند که اگر به دست شخص ناباب بیفتند می‌توانند به مشکل بزرگی تبدیل شوند. نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند گوشی را ردیابی کنند اما وقتی گوشی گم می‌شود دیگر این نرم‌افزارها به کمک‌تان نخواهند آمد؛ چراکه باید قبل از گم شدن این نرم‌افزارها را روی دستگاه‌تان نصب کنید. گوگل برای این مشکل چاره اندیشیده و می‌توانید با این ترفند از مکان فعلی دستگاهتان با خبر شوید و حتی اطلاعات آن را پاک کنید. حتی اگر گوشی خود را در خانه گم کردید می‌توانید با گزینه Ring زنگ گوشی خود را به صدا در بیاورید. اگر جی‌پی‌اس دستگاهتان در کامل‌ترین حالت قرار داشته باشد ردیابی آن دقیق‌تر صورت می‌گیرد. مراحل زیر را دنبال کنید:

مطمئن شوید که Android Device Manager روی دستگاهتان نصب است. از طریق کامپیوتر به این لینک مراجعه کنید. و از منو گوشی خود را انتخاب کنید. حالا می‌توانید زنگ آن را به صدا در بیاورید یا آن را قفل کنید و یا اطلاعات آن را پاک کنید. اگر Ring را انتخاب کنید گوشی شما به مدت 5 دقیقه با بلندترین صدای ممکن زنگ خواهد خورد و برای متوقف کردن آن باید کلید Power را بفشارید.


4. در صفحه‌ی قفل موسیقی را به عقب و یا جلو ببرید

android trick music

اگر اهل موسیقی باشید حتما دیده‌اید که هنگام پخش موسیقی تصویر صفحه‌ی قفل دستگاهتان به تصویر آلبوم تغییر می‌کند و می‌توانید موسیقی را متوقف کنید و یا ادامه دهید. هم‌چنین می‌توانید به موسیقی قبلی و بعدی بروید؛ اما امکان جلو و عقب بردن موسیقی در حالت عادی وجود ندارد و با این ترفند می‌توانید این کار را انجام دهید. مراحل زیر را طی کنید:

وقتی موسیقی در صفحه‌ی قفل در حال پخش است یکی از سه کلید موجود را برای مدتی بفشارید و سپس می‌بینید که نواری ظاهر می‌شود. حال می‌توانید عمل مورد نظر را انجام دهید.


5. ویجت‌ها را به صفحه‌ی قفل خود بیاورید

Dashclock

ویجت‌ها یکی از برترین نقاط مثبت اندروید بوده‌اند و هستند و خیلی از کاربران به دنبال زیبا کردن صفحات خود با ویجت‌ها هستند. از نسخه‌ی 4 اندروید این امکان وجود داشته که می‌توانید در صفحه‌ی قفل دستگاه هم از ویجت‌ها استفاده کنید. با این کار می‌توانید دسترسی سریعی به اخبار و اطلاعات مهم پیدا کنید و DashClock Widget یکی از بهترین ویجت‌ها برای صفحه قفل است. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا به تنظیمات رفته و به قسمت Security یا همان امنیت مراجعه کنید. سپس تیک Enable widgets را بزنید. حال به صفحه‌ی قفل مراجعه کنید و با کشیدن انگشت از چپ به راست یا همان سوایپ کردن می‌بینید که علامت + ظاهر می‌شود. با انتخاب این گزنه می‌توانید لیستی از ویجت‌ها را مشاهده کنید و از آن‌ها در این صفحه استفاده کنید.


6. مکان‌یابی را در حالت کم‌مصرف قرار دهید

اگر نیاز زیادی به اطلاعات و موقعیت مکانی ندارید می‌توانید با این ترفند از مصرف باتری توسط جی‌پی‌اس بکاهید. اندروید دارای سه تنطیم مختلف برای مکان‌یابی می‌باشد. این سه تنظیم شامل High accuarcy، Battery saving و Device only هستند. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات دستگاه رفته و Location را انتخاب کنید. حال به Mode بروید و حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید که گزینه‌ی Battery saving در مصرف باتری شما توسط جی پی اس صرفه جویی خواهد کرد.


7. به دلخواه تنظیم کنید که با فشردن کلید Home چه اپلیکیشنی باز شود

android trick home launcher

در دستگاه‌هایی با کلیدهای مجازی کشیدن کلید خانه به بالا باعث باز شدن Google Search می‌شود. در برخی از دستگاه‌ها که کلید فیزیکی دارند می‌توانید با چند ثانیه نگه‌داشتن این کلید به Google Search دسترسی پیدا کنید. نرم‌افزاری با نام Home Button Launcher وجود دارد که با آن تعریف می‌کنید که با حرکات گفته شده چه اپلیکیشنی باز شود. با این کار می‌توانید در هر قسمتی از اندروید به اپلیکیشن مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه‌ی Home Button Launcher را دانلود و نصب کنید. حال کلید Home را به بالا بکشید و یا بفشارید و سپس Home Button Launcher را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کنید و از منویی که در گوشه‌ی بالا وجود دارد گزینه‌ی Add را انتخاب کرده و سپس اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید تا با این حرکت باز شوند.



شما به جز این ترفندها چه روش‌های دیگری را سراغ دارید که جالب و مفید هستند ولی شناخته‌شده نیستند؟ نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

45 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    از سایت بی نظیرتون هم تشکر میکنم عالی بود

  2. محمد می‌گوید

    با سلام عرض خسته نباشید من کارم اینترته کسی مشکل کندی نت داشت من هستم در خدمت هر مشکلی باشه میتونم رفع کنم نمایندگی ایرانسل رو هم دارم رشته منه

  3. javad می‌گوید

    بچه ها نت من زود زود قطع میشه باید چندبار گوشی رو خاموش روشن کنم تا نت یه ذره کار کنه کسی درد این نت رو میدونه چیه

    1. محمد می‌گوید

      هر مشکلی بابت نت داشتی هستم در خدمت

  4. بهمن می‌گوید

    دستتان درد نکنه بسیار عالی بود

  5. Nasim می‌گوید

    بسیار عالی خلی مفید بود

  6. 222 می‌گوید

    من که اون موسقی به کارم اومد که اونم کار نکرد

  7. پیمان می‌گوید

    خوب بود

  8. الناز می‌گوید

    ممنونم عالی بود سپاس

  9. Ahmad می‌گوید

    درود و خسته نباشید ،
    ترفندهاتون عالی بودن کلی چیز یاد گرفتم
    ممنون از سایت شما …

  10. روشا می‌گوید

    آیا کدی هست که اطلاعات پاک شده را دوباره بیاره ؟؟؟؟؟

  11. میثم می‌گوید

    چجوری دوباره تنظیمات توسعه دهنده رو غیر فعال کنیم؟؟؟

  12. علی می‌گوید

    خیلی خوب بود سپاس

  13. داش قدرت می‌گوید

    سلام این نکته ی سوم هست که گفته اون برنامه س دانلود کنیم یا خود گوشی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. مهدی می‌گوید

    بسیار عالی بود متشکرم

  15. رضا می‌گوید

    ببخشید گوشی من سامسونگ گلکسی استار هست.شماره1 که فقط تا تنظیمات گوگلش درسته بقیه تو گوشی من نیست.دومی هم که هر چی کلیک میکنم باز نمیشه.و4هم نمییاد.اندروید4.1هم هست لطفا راهنماییم کنید.

  16. سایه می‌گوید

    گوشیs5 دارم.میخام برنامه های اخیر و حذف کنم.یعنی معلوم نباشه اخرین بار از چه برنامه هایی استفاده شده.چکار کنم
    ممنون.

  17. ماریا می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    نرم افزاری هست شبیه دکمه home که با نگه داشتنش برنامه های باز شده در گوشی رو نمایش میدهد و پاک میکنیم را انجام دهد؟
    چون گوشی منو نامزدم بر میداره وارد برنامه هاش میشه من میخوام ببینم چه برنامه هایی یا فایلایی رو باز کرده میرم سراغ home متاسفانه از اونجا پاک میکنه میشه کمک کنید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر پاک می کنه که دیگه از هیچ جا نمیشه دید

    2. شایان می‌گوید

      دوست عزیز برنامه های جاسوسی یا ضبط فیلم از صفحه اندروید هستش.

  18. malihe می‌گوید

    سلام آیا می شود گوشی سامسونگ نوت 2 را روت کرد? اگر می شود چگونه?

  19. مهدی اسدی می‌گوید

    ممنون خیلی کارایی داشتن

  20. جواد می‌گوید

    سلام…
    developer optoinکه فعال شد چجوری غیر فعال میشه

  21. علی می‌گوید

    سلام…
    من رمز گوشی(Sony Xperia L)خودمو فراموش کرده بودم، رفتم موبایل فروشی فرمت کردمش قبلاً ورژن گوشی 4.4.2 بود،الان 4.1.2 شده حالا میشه ارتقاء داده بشه ب قبلی…؟

  22. vahhabsy می‌گوید

    سلام برای ریست فکتوری گوشی های هوشمند باید به سایت http://www.hard-reset.com بروید و مدل گوشی خود را بزنید تا بگه چی کار کنید اگر نتونستیم بخونین برید به سایت http://www.translate.google.com بعد مطلب را در انجا کپی کنید و زبان متن را حالت شناسایی زبان قرار دهید بعد paste کنین بعد راه حل را انجام دهید

    موفق باشید

  23. داود می‌گوید

    سلام.من یه ترفندبلدم برای عکس گرفتن ازهرجایی ازگوشیتون که هستید.کلید پایین وپاور راهمزمان چندثانیه نگه دارید ازتصویر گوشیتون عکس میندازه.

  24. زهرا می‌گوید

    من گوشیم Xperia ZR هستش از وقتی بع کیت کت ارتقاش دادم،وقت تماس صدای مخاطبم خیلی زیاده و به راحتی توسط اطرافیان شنیده میشه،هرچند صداش مینیمم هست خیلی از تنظیمات مربوط به کم کردنو انجام دادم،اما فرقی نکرد،نمیدونم چکار کنم،

  25. komeil می‌گوید

    Toro khoda komakam konid…….

    Dorbin tabletam keyfiyatesh omade paiin.

    Lenovo a3500 .aslan ba tanzimat karesh dorost nashod

    1. Amir می‌گوید

      ریست فکتوری
      تنها راهه

  26. علی می‌گوید

    سلام من میخوام اکانت گوگلم رو فعاا کنم یه اخطار میاد ..نمیدونم باید چیکار کنم…تمام زحمتم تو کلش میپره اگه این درست نشه…

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چه پیامی میده! متن پیام رو بنویسید..

  27. علی اصغر می‌گوید

    آقا گوشی من s5300است ولی ترفند build number روش کار نمیکنه چی کار کنم لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

  28. شیوا می‌گوید

    سوالی دارم
    اندروید گوشی من ۴ّ.۲ خستش.میخواستم بدونم آیا این امکان وحود داره که حین دریافت تماس شماره مخاطب روی اسکرین نشون داده نشه؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شاید بشه برنامه اندرویدی براش پیدا کرد وگرنه تا اونجایی که خبر دارم چنین قابلیتی به صورت پیش فرض در تنظیمات گوشی های اندرویدی وجود نداره

  29. ali می‌گوید

    آیا اپدیت اندروید کیت کت برای tab3 سامسونگ امکان دارد و می شود

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  30. حمیدرضا می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

  31. پیام می‌گوید

    گوشی من XPERIA ZR
    از وقتی به اندروید 4.4 کیت کت آپ کردم، برنامه ی google now غیر فعال شده و هر کاری میکنم فعال نمیشه. من خیلی ازش استفاده می کردم، مخصوصا از نقشه و آدرس دهیش.
    خواهشا کمک کنید تا بشه حلش کرد!!!

    1. Amir می‌گوید

      من که قبلا به 4.3 آپ کردم همینجوری شد
      ریست فکتوری که کردم قبل از آپدیت با همون نسخه قدیمی فعال شد بعد آپدیت کردم
      ولی هر کاری میکردم قبلش دکمه روشن شدنش غیر فعال بود و نشد

    2. حسین سلطانلو می‌گوید

      راه حلی وجود نداره مگر این‌که گوشی شما روت شده باشه.

  32. pooriapm می‌گوید

    آقا واسه ما که build number ننوشته چیکار کنیم؟!گوشیم htc desire x

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بعد از about دنبال software info یا همچین چیزی باشید. بیلد نامبر اونجاست

  33. همایون می‌گوید

    کسایی که روت دارن به خصوص اندروید خالص closed نصب کنن و ماژول gravity box نصب کنن
    خیلی از امکانات کاستوم رام‌ها رو به گوشی استوک میاره خوبیشم اینه که راحت میشه برگشت به حالت استوک
    بدون دردسر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      منظورتون xposed framework هست حتما. بله ممنون از پیشنهادتون

  34. Amir می‌گوید

    فوق العاده بود
    واقعا مطلب خیلی پر کاربردی بود
    مخصوصا وجود ویدیو خیلی کمک کرد
    تشکر ویژه