آپدیت جدید نقشه‌های گوگل قابلیت فرمان صوتی را اضافه می‌کند

گوگل در روز چهارشنبه هفته پیش آپدیت جدیدی برای گوگل مپز منتشر کرد که البته شامل ویژگی‌های جدیدی نبود اما با انتشار آپدیت جدیدتر گوگل مپز از دیشب برای اندروید توانایی صدور دستور‌های صوتی نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است. از این ویژگی برای مسیر یابی راحت‌تر می‌توان استفاده کرد و همچنین اطلاعات جدیدی برای دوچرخه‌ سواران نیز بعد از این آپدیت در نقشه گوگل وجود خواهد داشت.

0

کنترل‌های جدیدی در بخش ناوبری گوگل مپز جدید وجود دارند، برای مثال می‌توان از ویژگی‌های بسیار کاربردی همچون کسب اطلاعات بیشتر از ترافیک‌هایی که ممکن است به زودی پیش آید، برآورد زمان رسیدن به مقصد، مسیر‌های جایگزین و حرکت به سمت مقصد جدید، اشاره کرد.

مشکل اینجاست که همه این‌ کار‌ها بدون کمک دست صورت نمی‌گیرد. برای استفاده از هر کدام باید ابتدا بر روی آیکون کوچک میکروفون تپ کنید تا گوشی شما آماده دریافت دستوری جدید باشد. البته ممکن است در گذر زمان به آن عادت کنید اما توانایی صادر کردن این دستورات بدون استفاده از دست در هنگام رانندگی و پیدا کردن مسیر بسیار عالی خواهد بود. لیست دستوراتی که می‌توان داد کامل است و باید امیدوار باشیم در آینده کنترل صدا در این اپلیکیشن نیز کامل‌تر شود.

اما دیگر تغییری که در این نسخه به وجود آمده به طور خاص دوچرخه سواران را مخاطب خود قرار می‌دهد. نسخه جدید نقشه گوگل مسیر‌های دوچرخه سواری را به شما نمایش خواهد داد. در این نسخه شما قادر خواهید بود تمام طول مسیر را از جهت طول و ارتفاع یا بلندی مشاهده کنید و تمام مسیری که رفته‌اید را نیز بر روی نقشه گوگل همزمان ببینید. تمام داده‌های ارتفاعی که نیاز خواهید داشت به طور مستقیم از گوگل ارسال می‌شود و نیازی نیست دستگاه شما یک فشار سنج داشته باشد. این آپدیت به تازگی منتشر شده و احتمالا تا پایان همین هفته آن را بر روی دستگاه خود دریافت خواهید کرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.