هکرهای چینی کنترل خودرو الکتریکی تسلا مدل اس را از راه دور در دست گرفتند

خبر اولین هک موفق و به ثبت رسیده‌ی تسلا مدل اس از چین می‌آید. شرکت امنیتی چینیQihoo 360 Security Technology این خبر را روز پنجشنبه اعلام کرده است. هکرهایی که این اقدام را انجام دادند، در واقع برای برنده شدن جایزه‌ی نقدی 10 هزار دلاری در رویدادی که همین شرکت یکی از اسپانسرهای آن به شمار می‌رود با هم به رقابت می‌پرداختند. هکرها توانستند کنترل قفل درهای ماشین، چراغ‌ها، برف‌ پاک‌کن‌های ماشین، سقف و بوق ماشین را از راه دور به دست بگیرند.

8

این شرکت امنیتی فعلا از برملا کردن جزئیات بیشتر در این رابطه سر باز زده‌ است، اما در یکی از گزارشات آمده است که هکرها توانسته‌اند کد شش رقمی اپلیکیشن موبایل مدل اس را رمزگشایی کنند.

tesla-model-s-app

بعد از این، Qihoo 360 در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی ضمن اعلام این خبر، به رانندگان خودروی تسلا هشدار داد و از آن‌ها خواست تا در هنگام بارش باران “مراقب باشند” که ناگهان به “موش آب کشیده” تبدیل نشوند، چون امکان دارد هر لحظه کسی سقف اتومبیل را باز کند!

این شرکت همچنین اعلام کرده است که این موارد را به اطلاع شرکت تسلا رسانده و به آن‌ها پیشنهاد همکاری برای رفع حرفه‌های امنیتی داده است. این شرکت در بیانیه خود آورده است:

“با این‌که شرکت تسلا از همکاران ما در این کنفرانس و برگزاری این رویداد به شمار نمی‌رود و اسپانسر مسابقه‌ی ما هم نیست، ما تصمیم گرفتیم تا در حمایت از فضای به وجود آمده جهت مشاوره دادن شرکت‌های امنیتی برای رفع مشکلاتی از این دست، آن‌چه در مورد ضعف‌های امنیتی این خودرو می‌دانیم را در اختیار این شرکت قرار دهیم.”

متخصص مسائل امنیتی، «چارلی میلر» هم در این‌باره گفته است که برای مشخص کردن این‌که صاحبان خودروی تسلا در معرض چه خطرات ناشی از هک قرار دارند، زود بود اما از این‌که می‌بیند کسی مدل اس تسلا را هک کرده است، شگفت‌زده نشده است.

“من فکر نمی‌کنم افراد زیادی از این مساله باخبر باشند که دستگاه‌هایی که از طریق بلوتوث کار می‌کنند، مثل نقشه‌های مسیریاب و یا حتی رادیو، این قابلیت را دارند تا کنترل قسمت‌های دیگر خودرویشان مثل قفل‌ها، کیلومتر شمار و حتی ترمز و فرمان را مختل کنند.”

2014-tesla-model-s

میلر با اشاره به این که امروزه ماشین‌ها بیشتر از همیشه به کامپیوترها وابسته شده‌اند اضافه کرد، “حالا ما در تلاشیم تا یک راه برای مقابله با این مشکلات پیدا کنیم، چون این حقیقتی است که هنوز نمی‌دانیم چگونه کامپیوترها را امن نگهداریم.”

Source: cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. سارااندرز می‌گوید

    ماشین شاسی بلند مشکی برای دوستم این شماره 0911—–

    1. محسن صحافی می‌گوید

      الان نوشتید که ماشین دوستتون رو از روی شماره‌اش هک کنیم!

  2. فاطمه فردامینی می‌گوید

    ماشین شاسی بلند سفید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چشم :)

  3. سعید زعفرانی می‌گوید

    تسلا تو ایران رویت شده تا حالا؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام..نه ظاهرا…

  4. ammar می‌گوید

    ماشیناشخیلی باحاله

  5. شاهزاده امنیت می‌گوید

    عالی بود.