گوشی هوشمند آینده شما شاید با شبنم شارژ شود!

آب یکی از اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین ترکیبات موجود بر روی کره زمین است و در هر سه شکل آن مورد استفاده انسان قرار می‌گیرد. یکی از استفاده‌های آب، تولید انرژی الکتریکی با به‌کارگیری آن است.

0

تیمی از دانشمندان در انستیتو تکنولوژی ماساچوست در حین تحقیقات متوجه شده‌اند وقتی آب متراکم می‌شود و در واقع همانند شبنم موجود بر روی گیاهان می‌شود، اگر بر روی صفحه‌های مخصوصی بالا و پایین بپرد، می‌تواند شارژ الکتریکی تولید کند.

در جهت استفاده کامل از این قابلیت، دانشمندان ماشینی ساخته‌اند که با استفاده از این روش، انرژی الکتریکی تولید می‌کند. دانشمندان اظهار‌داشته‌اند انرژی تولیدی در حال حاضر بسیار محدود بوده اما با به‌کارگیری بر روی گوشی‌های هوشمند به مدت 12 ساعت می‌توان آن‌ها را به طور کامل شارژ نمود. یکی از مشکلات موجود بر سر توسعه این روش، نیاز به استفاده از آن در محیطی مرطوب است.

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.