سفر در زمان؛ نوکیا 3310 و اریکسون T28 با ویندوزفون و اندروید چگونه خواهند بود؟

آیا نخستین گوشی خود را به خاطر دارید؟ مسلما زمانی که حرفی از نخستین گوشی به میان می‌آید نام نوکیا و اریکسون بیشتر به ذهن‌ها خطور می‌کند. اگر نصب سیستم‌عامل‌های امروزی نظیر ویندوزفون و اندروید بر روی گوشی‌های نوکیا 3310 و اریکسون T28 امکان‌پذیر بود این گوشی‌های چه شکلی می‌شدند؟یک طراح خوش ذوق آلمانی در دنیای مجازی بر روی گوشی‌های مذکور سیستم‌عامل‌های امروزی نظیر ویندوزفون و اندروید را نصب کرده است!

1

زمانی که از آیفون و گوشی‌های رنگارنگ سامسونگ خبری نبود شرکت‌های همچون اریکسون و نوکیا ابر قدرت سال‌های نه چندان دور گوشی‌های تلفن همراه بودند. گوشی T28 اریکسون نام پر فروش‌ترین گوشی‌ ایالات متحده آمریکا در سال 1999 را یدک می‌کشد. یک سال بعد شرکت نوکیا گوشی 3310 را روانه بازار کرد که این گوشی توانست 126 میلیون عدد در سراسر جهان به فروش برسد.

curved-ericsson-1

شرکت نوکیا تا چند سال پیش یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه در جهان بود اما پس از ظهور  گوشی‌های هوشمند روز به روز محبوبت خود را از دست داد. ناگفته نماند حتی پس از ظهور گوشی‌های هوشمند امروزی این شرکت در حال حاضر به لطف گوشی‌های ارزان قیمت خود بازارهای کشورهای در حال توسعه را قبضه کرده است.

curved-nokia-5

Source: CNET

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. sharifix می‌گوید

    زیمنس چی؟
    زیمنس رو جا انداختین