بزرگترین اخراج تاریخ مایکروسافت: ۱۸ هزار کارمند سال آینده برکنار خواهند شد

دیروز طبق گزارشی از بلوبرگ به اطلاع شما رساندیم که مایکروسافت احتمالا به زودی بزرگترین اخراج کارمندان خود را خواهد داشت و امروز این خبر توسط مدیر عامل این شرکت تایید شد.

0

در پی گزارش روز گذشته مایکروسافت می‌خواهد بزرگترین اخراج تاریخ خود را انجام دهد و 18,000 کارمند را از شغل خود بیکار کند. مدیر عامل مایکروسافت آقای ساتیا نادلا گفته که شرکت او می‌خواهد 18,000 موقعیت را در سال آینده آزاد کند که بخشی از آن که احتمالا به عدد 12,500 می‌رسد از کارمندان پیشین نوکیا هستند. نادلا می‌گوید:

ما می‌خواهیم در ابتدا 13,000 موقعیت کاری را کاهش دهیم و حجم عظیمی از این کارکنان که قرار است شغل خود را از دست دهند تا شش ماه آینده اعلام خواهند شد.

gatesnadella_large

در حالی که این اعداد بسیار زیاد هستند اما کم کردن شغل کارکنان نوکیا زیادهم تعجب برانگیز نیست. این شرکت سازنده نرم‌افزار با نهایی کردن تصاحب نوکیا در 18 ماه می‌تواند 600 میلیون دلار صرفه جویی کند. به همین ترتیب اگر 18,000 کارمند را اخراج کند و بزرگترین اخراج تاریخ خود را رقم بزند، پس از سال 2009 و اخراج 5,800 کارمند، یک رکورد را بر جای خواهد گذاشت. نادلا:

کاهش عظیم نیروی کار ما را قادر به بدست آوری دو سودمندی با ارزش می‌کند: ساده سازی کار با ادغام کردن بیشتر سرویس‌ها و دستگاه‌های نوکیا و صف بندی جدید در جایگاه‌ای استراتژیک.

مایکروسافت حالا برنامه دارد که جزییات بیشتری از “سرمایه‌گذاری‌ها برای نوآوری” را در 31 تیرماه منتشر کند.

نادلا می‌خواهد گوشی اندرویدی Nokia X از بین برود

مدیر عامل ردموندی‌ها همچنین از نقشه‌های مایکروسافت برای نوکیا نیز حرف زده و آینده‌هایی را برای این تصاحب بزرگ مایکروسافت متصور شده است: “ما قصد داریم با تغییر طراحی محصولاتی همچون نوکیا X محصولات لومیایی را تولید کنیم که ویندوز اجرا می‌کنند ” منظور نادلا این بوده که قصد این شرکت از رده خارج کردن گوشی‌های اندرویدی این شرکت همچون نوکیا X است، در ادامه او می‌گوید: “موفقیت‌های ما با ساخت گوشی‌های مقرون به صرفه و متمرکز بر روی نرم‌افزار‌های جهانی ویندوز به وجود خواهد آمد.”

microsofts-ceo-blasted-googles-crazy-projects-like-google-glass-and-hes-right-on-the-money

ساتیا نادلا چند وقت پیش نیز گفته بود که دیگر تمرکز اصلی مایکروسافت ساختن نرم‌افزار نخواهد بود و برنامه‌هایی برای مایکروسافت دارد که بخشی از آن تمرکز بیشتر بر روی موبایل و سرویس‌های ابری خواهد بود. نادلا آینده نگر می‌گوید مایکروسافت به سهم بیشتری از تبلت‌های ویندوزی نیاز دارد و همچنین توضیح می‌دهد که گوگل و اپل چرا هنوز موفق نشده‌اند:

من معتقدم جهان آینده مایکروسافت جایی است که صفحه نمایش‌ها با اندازه بسیار متفاوت وجود دارند و اکوسیستم‌ها بر تمام این صفحه نمایش‌ها گستره خود را پهن کرده‌اند و سرویس‌های ابری نیز در تمام جزییات همه این اکوسیستم‌ها در دسترس هستند، این همان آینده مایکروسافت خواهد بود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.