دیگر مجبور نیستید در گوگل پلاس از نام واقعی خود استفاده کنید

حتماً می‌دانید تاکنون برای استفاده از گوگل پلاس برخلاف فیس‌بوک یا توییتر مجبور به استفاده از نام واقعی خود (یا حداقل چیزی شبیه به نام و نام خانوادگی واقعی) بودید. اما حالا گوگل بالاخره تصمیم گرفته تا این محدودیت را از میان بردارد و دست کاربرانش را آزاد بگذارد.

0

شاید به خاطر داشته باشید در اوایل راه‌اندازی عمومی گوگل پلاس اریک اشمیت گفته بود این سرویس برمبنای هویت واقعی افراد بنا شده و کاربرانی که نگران افشای هویت واقعی خود هستند بهتر است از این سرویس استفاده نکنند! این تصمیم احتمالاً پس از جدایی “ویک گاندوترا” مدیر گوگل پلاس در سه ماه گذشته گرفته شده و حالا در یک پست گوگل پلاس اعلام شده است.

محدودیت برای استفاده از نام واقعی زمانی نگران کننده‌تر شد که گوگل در اندروید 4.4 کیت‌کت اپلیکیشن Hangouts را به عنوان پیش‌فرض ارسال و دریافت پیامک‌ها قرار داده و آن را با سرویس چت خود تلفیق کرد. جالب است بدانید فردی به علت اینکه به اشتباه به جای ارسال پیامک یک پیام Hangouts را ارسال کرد از کار خود اخراج شد!

به هر حال گوگل رسماً در مورد سیاست‌های قبلی خود عذرخواهی کرده و امیدوار است آزادتر گذاشتن کاربران در این زمینه قدمی رو به جلو برای خوشامدگویی به کاربرانی باشد که تاکنون به علت چنین محدودیتی از ورود به گوگل پلاس خودداری می‌کردند.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.