همکاری بزرگ اپل و IBM در زمینه‌های تجاری: دشمنان قدیمی گذشته‌ها را به فراموشی می‌سپارند

شاید کمپانی IBM دیگر آن Big Blue مشهور و عظیم نباشد اما دوستداران فناوری کماکان دشمنی‌ها و رقابت تنگاتنگ قدیمی اپل و آی‌بی‌ام را به خاطر دارند و مخصوصاً عکس به یادماندنی توهین استیو جابز زیر لوگوی بزرگ IBM. اما حالا این دو کمپانی برای منافع مشترک خود با یکدیگر همکاری خواهند کرد!

0

steve-jobs-ibmاین دو کمپانی قرار است کلاس جدیدی از اپلیکیشن‌هایی تجاری را برای iOS عرضه کنند که تخصص آنالیز و اطلاعات IBM را به اکوسیستم آیفون و آی‌پد خواهد آورد. این مشارکت استراتژیک در چهار زمینه اصلی صورت خواهد گرفت: اپلیکیشن‌های تجاری برای آیفون و آی‌پد، سرویس‌های ابری بهینه‌سازی شده IBM برای iOS، سرویس پشتیبانی AppleCare برای تجارت و ارائه خدمات فعالسازی و مدیریتی از سوی IBM.

خدمات IBM برای iOS قرار است MobileFirst نامیده شود و به عنوان بخشی از قرارداد IBM متعهد است آیفون و آی‌پد با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها مخصوص تجاری را به مشتریان خود بفروشد. اولین اپلیکیشن MobileFirst آی‌بی‌ام قرار است برای iOS همین پاییز عرضه شده و دیگر سرویس‌ها نیز در سال 2015 از راه برسند.

Apple-IBM-steve-jobs

اپل قصد دارد با همکاری IBM به حوزه جدیدی وارد شده و پا جای بزرگانی مانند مایکروسافت و بلک‌بری بگذارد و احتمالاً این همکاری بسیار بزرگ درهای زیادی را به روی کوپرتینو خواهد گشود. تیم کوک مدیرعامل اپل هم در زمینه این همکاری ابراز خوشحالی کرده و اعتقاد دارد اپل و IBM مانند قطعه‌های پازل با هم جور خواهند بود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.