آیفون 5S پرفروش‌ترین گوشی هوشمند تا خرداد ماه؛ گلکسی اس 5 در رتبه دوم

بر اساس گزارشی از Counterpoint که یک شرکت هنگ کنگی فعال در زمینه جستجو‌های بازاری است آیفون 5s اپل تا ماه خرداد بهترین گوشی فروش رفته در جهان است. بر اساس همین گزارش گلکسی S5 سامسونگ رتبه دوم را از آن خود کرده و در تعقیب پرچم‌دار اپل است.

0

عرضه آیفون 5s اپل از اواخر سال 2013 شروع شده و گلکسی S5 از فروردین عرضه آن آغاز شد. با این وجود سامسونگ به صورت کلی برنده این ماجرا است، همانطور که در جدول زیر ده گوشی پرفروش جهان تا ماه خرداد را مشاهده می‌کنید: گلکسی S4 (جایگاه سوم)، گلکسی نوت 3 (جایگاه چهارم)، گلکسی S4 مینی (جایگاه هشتم) و گلکسی گرند 2 (جایگاه دهم) این لیست را قبضه کرده‌اند. اپل آیفون 5c و آیفون 4s  به ترتیب جایگاه‌های پنجم و ششم را گرفته‌اند. تنها یک کمپانی دیگر در این لیست توانسته به سختی خود را جا کند و گوشی خود را به ده گوشی هوشمند پر فروش جهان برساند و آن شرکت چینی شیائومی است که با قیمت بسیار مقرون به صرفه گوشی هوشمند پرچم‌دار خود یعنی Mi 3 و همچنین گوشی Hongmi Redrice را به فروش فراوان رساند.

Top-smartphones-May-Apple-iPhone-5s-Samsung-Galaxy-S5

ظاهر سونی اکسپریا Z1 توانسته خود را به 10 گوشی برتر در عرصه فروش برساند اما با اختلاف بسیار کم در لیست 20 گوشی برتر فروش رفته در کنار موتورولا موتو G، هواوی Honor 3C و جی 2 ال‌جی و دیگر گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

کمپانی تحقیقاتی Counterpoint این اطلاعات را بر پایه 35 کشور جهان جمع آوری کرده است و شامل دستگاه‌هایی که از ابتدا فروش رفته‌اند نیز می‌شوند. متاسافانه این شرکت اطلاعات عددی دقیقی از تعداد واحد‌های فروخته شده هر کدام از گوشی‌ها اعلام نکرده است و تنها دست به رتبه بندی آن‌ها زده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا از این آمار متعجب شدید؟

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.