تماشا کنید: بازگشایی چندین باره‌ی خطرناک‌ترین شهربازی دنیا!

حدود 20 سال از اولین باری که درهای اکشن پارک به روی بازدیدکنندگان بسته شد می‌گذرد و در این سال‌ها، افراد بیشتر و بیشتری این شهربازی را شناخته‌اند. شاید به خاطر سازه‌های دیوانه‌وار آن یا شاید به خاطر کارکنان کم سن و بی‌توجه و یا بدشانسی محض در تعداد بالای صدمه‌دیدگان؛ به هر حال بدنامی این شهربازی هنوز هم زنده است.

1

به دنبال  سریالی از مرگ، مصدومیت و خبرهای ناگواری که از آغاز به کار آن در 1978 تا 1996 اتفاق افتاد، این مرکز در اواسط دهه‌ی 90 میلادی به یک شرکت زنجیره‌ای واگذار شده و توسط مالکان جدیدش به Mountain Creek تغییر نام داد. اما اکنون صاحب اصلی بازگشته و شهربازی معروف واقع در نیوجرسی، دوباره تحت نظارت صاحبان اصلی و با نام قبلی شروع به کار کرده است.

با این‌که بسیاری از رایدرهای اصلی هنوز سر جای خود هستند، ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که شرکت‌های بیمه، قانون‌گزاران و دانش عمومی سبب شده‌اند تا چیزی حتی نزدیک به اکشن پارک سابق وجود نداشته باشد. همان‌گونه که سرپرست جدید پارک می‌گوید: “هیجان هست، خطر نیست”.

بدون شک اکشن پارک یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های تفریحی دنیا بوده است، اما برای کسانی که با این پارک تفریحی بزرگ شده‌اند، خاطرات آن پررنگ‌تر از خطرات است. این مکان اکنون برای بسیاری از بازدیدکنندگانش نوستالژی تصویر بی‌نظم و ترتیبی است که آن موقع‌ها ارائه می‌داد.

با این‌که برخی از جاذبه‌های این شهربازی همان‌طور که در سال‌های گذشته بوده باقی‌مانده‌اند، اما توجهات تازه‌ به مسئله‌ی ایمنی، موجب تغییراتی در این پارک شده است. برای مثال، کسانی که سوار Colorado River Ride می‌شوند، باید ماسک به صورت زده تا از تصادم جلوگیری شود. با این‌که سرسره‌ی آبی بدنام این پارک هرگز بازگشایی نشد –و به خاطر دلایل خوبی که هر کسی که اندک اطلاعاتی از فیزیک پایه داشته باشد می‌داند- سرسره‌ی آبی جدید با نام Zero G  در این پارک ساخته شده است که به گفته‌ی آن‌ها “بلندترین سرسره‌ی آبی دو حلقه‌ای جهان” است. گفته می‌شود برای ساخت این سرسره 1 میلیون دلار هزینه شده است.

مکان‌های تفریحی خطرناک، شاید برای بسیاری از مردم جهان یک جاذبه‌ی دیگر داشته باشند. انسان‌های ماجراجو همیشه به این مکان‌ها علاقه‌مند بودند. شاید اکنون که اکشن پارک به یک مکان تفریحی نسبتا امن تبدیل شده، آن جاذبه‌ی گذشته‌ی خود را از دست داده باشد، و یا شاید هم افراد بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. دوست دارید برای یک بار هم که شده از این مکان دیدن کنید؟ شخصا مدل قدیمی را ترجیح می‌دهم!

Mashable

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. negin می‌گوید

    اگه میشه فیلم بزارید