عکس‌العمل استیو جابز در مقابل کارمندی که اپل‌استور را زیر سوال برد!

استیوجابز، مدیرعامل سابق و موسس شرکت اپل از جهت تیزبینی و اهمیت و وسواسی که بر روی کیفیت کار نهایی داشته، زبان زد خاص و عام است. Ron Johnson، مسئول فروش اپل در سال 2000 در این زمینه به بیان خاطره‌ای می‌پردازد که در سال 2001 و همزمان با بازشدن اولین فروشگاه خرده‌فروشی اپل روی داده است.

0

هنگامی که جانسون و جابز در حال رفتن به جایگاه سخنرانی بودند، جانسون دیدگاه خود در مورد فروشگاه اپل را با جابز در میان می‌گذارد. به عقیده وی، اپل استور همانند فروشگاه‌های دیگر به نحوی سازماندهی شده بود تا محصولات مختلف در آن به فروش برسند. اما اگر اپل قصد داشت به بازار موسیقی، فیلم و دیگر محصولات نیز وارد شود، باید این محصولات نیز در فروشگاه پوشش داده می‌شدند.

وی می‌گوید جابز در پاسخ به این اظهارنظر من گفت: “می‌دانی تغییری این چنینی چقدر وسیع خواهد بود؟ من زمان لازم را برای طراحی مجدد فروشگاه ندارم.”

به نظر می‌رسید جابز تمایلی به تغییر طراحی اپل استور نداشت اما 10 دقیقه بعد جابز در سخنرانی خود این چنین تغییر موضع داد: “جانسون فکر می‌کند فروشگاه ما از طراحی و ساختار مناسبی بهره نمی‌برد و نظر وی صحیح است. بنابراین من این مکان را ترک خواهم کرد و جانسون به همراه تیم خود به طراحی مجدد فروشگاه اقدام خواهند کرند.”

جانسون معتقد است جابز به خوبی درک کرده بود که حضور قدرتمند در بازار بیشتر از اینکه به سرعت ربط داشته باشد به عملکرد مثبت شما وابسته است.

  Source: Businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.