Exynos ModAP اولین چیپست سامسونگ با پشتیبانی از LTE معرفی شد

حتماً می‌دانید سامسونگ پرچم‌داران خود را در دو نسخه LTE با پردازنده اسنپ‌دراگون و 3G با پردازنده اگزینوس خود عرضه می‌کرد. حالا سامسونگ توانسته اولین چیپست خود را به مودم LTE مجهز کند تا پس از این گوشی‌های خود را تنها با پردازنده اگزینوس ساخت خود تولید کند.

0

واژه ModAP از ترکیب دو کلمه Modem و Application Processor حاصل شده و حالا مودم مانند پردازنده‌های کوالکام در داخل خود چیپست گنجانده شده است. این پردازنده با چیدمانی مشابه Exynos 5422 که در نسخه خاورمیانه گلکسی اس 5 نیز دیده‌ایم با معماری 28 نانومتری ساخته شده است و از 4 هسته پردازشی Cortex-A15 و 4 هسته پردازشی Cortex-A7 تشکیل شده که به لطف فناوری چندپردازشی ناهمگون HMP قادر است از هر هشت هسته به صورت هم‌زمان استفاده کند.

Exynos-ModAP

مودم به کار رفته در ساخت این چیپست می‌تواند LTE Cat.4 را با سرعت دانلود حداکثر 150 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. همان‌طور که می‌دانید چیپست جدید اسنپ‌دراگون 805 کوالکام این سرعت را با LTE Cat.6 به 300 مگابیت بر ثانیه ارتقا داده است.

انتظار داشتیم سامسونگ امروز از چیپست قوی‌تر Exynos 5433 Octa با معماری 64 بیتی ARMv8 و هسته‌های Cortex-A57 و Cortex-A53 به همراه اتصال LTE Cat.6 پرده‌برداری کند که احتمالاً در گلکسی نوت 4 به کار خواهد رفت اما به نظر می‌رسد سامسونگ هنوز موفق به رفع مشکلات احتمالی آن برای معرفی رسمی نشده است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.