ال‌جی و ساخت صفحه‌نمایش 18 اینچی OLED انعطاف‌پذیر که می‌توان آن را لوله کرد!

حتماً در فیلم‌های علمی تخیلی صفحه‌نمایش‌هایی را دیده‌اید که لوله می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کرد. ال‌جی این رؤیا را به حقیقت تبدیل کرده است و حتی قول داده تا سال 2017 تلویزیون‌های 60 اینچی بسازد که بتوان آن‌ها را لوله کرد!

1

Flexible-display-lg

پیش از این گوشی هوشمند اندرویدی جی فلکس ال‌جی به عنوان تنها گوشی با صفحه‌نمایش انعطاف پذیر معرفی شده بود که می‌توانستید آن را کمی خم کرده و دوباره به حالت اول بازگردانید. حالا پنل 18 اینچی OLED جدید ال‌جی می‌تواند طوری لوله شود که قطر استوانه حاصل تنها 3 سانتی‌متر باشد. وضوح این نمایش‌گیر فعلاً 1200 در 810 یکسل است و از آن‌جایی که به جای پلاستیک معمولی بر روی فیلم پلی‌آمید ساخته شده انعطاف‌پذیر و با ضخامت کمتری تولید شده است.

LG-Transparent-display

ال‌جی همچنین از یک صفحه‌نمایش شفاف OLED رونمایی کرد که می‌توانید از یک طرف سمت دیگرش را ببینید. با وجود این‌که صفحات شفاف پیش از این هم با فناوری LCD ساخته شده بودند، این پنل جدید تصاویر را با کیفیت بسیار بیشتری نمایش می‌دهد.

ال‌جی همچنین می‌گوید:

این بیونگ کنگ – مدیر بخش نمایشگر و تحقیقات ال‌جی

تا سال 2017 ما با موفقیت یک پنل OLED شفاف با وضوح اولترا اچ‌دی و کاملاً انعطاف‌پذیر با اندازه‌ای بیش از 60 اینچ تولید خواهیم کرد.

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. يك دوست می‌گوید

    سلام
    من خیلی وقته خواننده سایتتون هستم خدا رو شکر تازگیا هم کمیت هم کیفیت مطالب رو بردید بالا
    دیگه اون تیتر های گول زننده مثل سایت های زرد هم نمیزنید
    این مطلب رو با سایت همسایه مقایسه کردم اون جا اشتباهات فاحشی تو ترجمه هست
    البته از سایتی که توسط یک فرد نامتخصص که با پول سعی میکنه بازدید رو بالا ببره بیش از این انتظاری نیست