8 دلیل برای این‌که کاستوم رام سیانوژن‌مد را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید

بدون شک می‌توان رام سیانوژن مد را می‌توان محبوب ترین رام کاستوم برای گوشی‌های اندرویدی دانست. اگرچه این رام در واقع نسخه‌ای غیررسمی برای گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌آید اما تجربه‌ای مشابه با نسخه اورجینال برای شما به ارمغان خواهد آورد.

25

یکی از مهمترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید را می‌توان امکان استفاده از رام‌های دست‌ساز یا به اصطلاح کاستوم دانست. پیش از این در مقاله‌ای به بهترین رام‌های دست‌ساز موجود برای گوشی‌های اندرویدی اشاره کرده بودیم.

برای بررسی هرچه بیشتر، در این مطلب از Cyanogen Mod 11 استفاده کردیم. اگر دستگاه شما از این رام پشتیبانی می کند، با بهره‌گیری از برنامه CyanogenMod Installer می‌توانید به راحتی آن‌را بر روی دستگاه خود نصب کنید. دلایل مختلفی وجود دارند که کاربر را به استفاده از این رام ترغیب می‌کنند که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 به‌روز رسانی گوشی در شکل و شمایل اندروید خالص

با بهره‌گیری از رام سیانوژن مد می‌توانید از نسخه‌ به روز رسانی شده اندروید خالص استفاده کنید. سیانوژن مد از این هم فراتر رفته و قابلیت‌ها و برنامه‌هایی با کارایی بالا را به رام خود افزوده است. البته سیانوژن مد به رابط کاربری گوگل احترام گذاشته و تغییرات زیادی در آن ایجاد نکرده است. اکثر قابلیت‌های مهم را می توانید در زیرشاخه تنطیمات گوشی مشاهده کنید.

cyanogenmod-11-included-apps-in-app-drawer

با توجه به عدم استفاده از برنامه‌های زاید و اضافی، این رام بسیار سبک و سریع می‌باشد. با استفاده از سیانوژن می‌توانید در صورتی که برای دستگاه اندرویدی شما از سوی شرکت سازنده به روز رسانی جدیدی ارائه نشده از نسخه‌های جدید اندروید بهره ببرید. این مسئله، مهمترین دلیل استفاده از این رام توسط کاربران می‌باشد.

با استفاده از قابلیت OTA (به‌روز رسانی از طریق گوشی) می‌توانید به راحتی نسخه‌های جدید این رام را نیز بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

 تنظیمات امنیتی و حریم شخصی کاربر

با بهره‌گیری از Privacy Guard می‌توانید از دسترسی‌های مرتبط با برنامه‌های نصب شده مطلع شوید و مطمئن شوید برنامه‌های جدید نصب شده بر روی دستگاه شما به طور پیش‌فرض چه دسترسی‌هایی دارند.

با بهره‌گیری از این قابلیت، تجربه‌ای همانند سیستم دسترسی سیستم‌عامل IOS خواهید داشت و بدین ترتیب می‌توانید مشخص کنید که آیا برنامه‌ای خاص می‌تواند به مکان، مخاطبین و دیگر اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد یا خیر. عملکرد این قسمت برپایه قابلیتی به نام App Ops در اندروید است که گوگل دسترسی به آن را حذف کرده است.

cyanogenmod-privacy-guard-app-ops

با استفاده از Privacy Guard همچنین می‌توانید در هنگام استفاده از برنامه‌ای با دسترسی‌های محدود، هشدارهایی را دریافت کنید. اگر برنامه‌ای عملکرد مطلوب ندارد، این هشدار به شما اعلام خواهد شد تا در صورت صلاحدید برخی از دسترسی‌ها را مجددا فعال کنید. با رفتن به مسیر Settings و سپس Privacy و نهایتا Privacy Guard می‌توانید به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

Super User

صفحه مرتبط با قابلیت Super User، دسترسی‌های روت را به تنظیمات اندروید می‌افزاید. رابط کاربری این قابلیت، همانند قدیم امکان اجازه و یا عدم اجازه به درخواست‌های دسترسی برنامه‌ها را میسر می‌کند اما با استفاده از آن می‌توانید روت را نیز برای دستگاه خود فعال و یا غیرفعال کنید.

cyanogenmod-superuser-root-access-settings

نیازی به اتصال گوشی و یا تبلت شما به رایانه و اجرای دستورات پیچیده وجود ندارد. نکته مهم دیگر اینکه با به روز رسانی سیانوژن، روت گوشی شما از بین نخواهد رفت.

نمایه‌های جذاب و متفاوت

در پنجره مرتبط با تم‌ها می‌توانید بسته‌های تم، استایل‌ها، آیکون‌ها، فونت‌ها و پک‌های صوتی مختلف را به همراه انیمیشن‌های راه‌اندازی اندروید انتخاب کنید. اکثر این قابلیت‌ها بر روی نسخه‌های رسمی اندروید قابل استفاده نیستند. با استفاده از بسته تم‌های سیانوژن مد می‌توانید ترکیب رنگ‌های سیستم‌عامل اندروید را نیز به سلیقه خود تغییر دهید.

cyanogenmod-themes-settings

بهینه‌سازی رابط کاربری

صفحه تنظیمات رابط کاری به گزینه‌های متفاوتی مزین شده است. می‌توانید نوار وضعیت، پنجره دسترسی سریع به تنظیمات، منوی هشدار پایین رونده و نوار پیمایش را به سلیقه خود تغییر دهید. برای مثال می‌توانید دکمه‌های پیمایش در پایین صفحه‌نمایش را به دلخواه خود تغییر دهید و یا ترتیب تنظیمات سریع را بر حسب سلیقه خود چیدمان کنید.

cyanogenmod-status-bar-brightness-control

پنجره نوار وضعیت به تنظیم‌کننده کنترلی نور صفحه‌نمایش تجهیز شده که به شما این اجازه را خواهد داد تا نور صفحه‌نمایش دستگاهتان را با کشیدن انگشت به سمت جلو و عقب بر روی پنجره هشدار در بالای صفحه‌نمایش گوشی، تغییر دهید.

اکولایزر

با بهره‌گیری از برنامه DSP Manager می‌توانید کنترلی کامل بر روی اکولایزر گوشی خود داشته باشید و صدای خروجی از دستگاهتان را به بهترین شکل مدیریت کنید. می توانید میزان Bass را تقویت کنید و یا از گزینه‌های پیش‌فرض برای گوشی‌ دادن به ژانر موسیقی مورد نظرتان بهره ببرید.

cyanogenmod-dsp-manager-equalizer

گزینه‌های مرتبط با کلیدهای دستگاه هوشمند شما

با رفتن به صفحه تنظیمات Buttons می‌توانید عملکرد کلیدهای گوشی خود را کنترل کنید. برای مثال با نگه‌داشتن طولانی مدت کلیدهای تنظیم صدا می‌توانید آهنگ بعدی را پخش کنید. اگر هدفون شما به قابلیتی برای ردکردن آهنگ‌ها مجهز نیست، با فعال‌سازی قابلیت یادشده می‌توانید بدون بیرون آوردن گوشی از جیب خود بر روی آهنگ‌ها کنترل داشته باشید.

cyanogenmod-buttons-settings-panel

با استفاده از تنظیمات موجود در این قسمت می‌توانید نشانگر صفحه‌کلید را نیز در مکان دلخواه قرار دهید. با بهره‌گیری از کلیدهای تنظیم صدا می‌توانید نشانگر تایپ را در حین استفاده از صفحه‌کلید در قسمتی از متن که مورد نظرتان است قراردهید، به این ترتیب نیازی به استفاده از نوک انگشتان برای تعیین محل دقیق تایپ وجود ندارد.

پروفایل‌ها

سیانوژن از پروفایل‌هایی بهره می‌برد که با رفتن به مسیر Settings>Profiles و یا با گرفتن چند‌ثانیه‌ای کلیدپاور می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. پروفایل‌ها، گروهی از تنظیمات شخصی کاربر هستند که به طور مجموعه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توانید پروفایلی را به استفاده در محل کار خود اختصاص دهید تا هشدارها به صورت لرزشی به شما اعلام شوند و استفاده از شبکه دیتا نیز بر روی گوشی شما غیرفعال شود.

cyanogenmod-profiles-screen

سیانوژن مد به برنامه‌های جالب دیگری نیز تجهیز شده که برخی از آن‌ها عبارتند از: لانجر Trebuchet، ویجت زیبای ساعت برای قراردادن بر روی صفحه‌نمایش، برنامه مدیریت فایل با دسترسی روت، برنامه پخش موسیقی آپولو، و Terminal Emulator که البته اکثر این برنامه‌ها را می‌توانید به طور جداگانه بر روی دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز نصب و استفاده کنید.

Source: Howtogeek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

25 نظر برای این مطلب
  1. برهمن می‌گوید

    سلام چطوری زبان فارسی رو به cm11 اضافه کنم؟

  2. محمد می‌گوید

    سلام.ببخشید من اخرین نسخه رام cm برای galaxy tab 3 sm-t116 میخواستم.ممنون

  3. سبحان می‌گوید

    سلام در قسمت «نمایه‌های جذاب و متفاوت» به شخصی سازی اشاره کردید می خواستم بدونم این قابلیت در cm 14.1 که به تازگی منتشر شده هم وجود داره؟؟

  4. علی محرمی می‌گوید

    سلام دوستان
    اساتید راهنمایی کنید من سونی (xperia t3 (D5103
    دارم میخوام ببینم کاستوم رام سیانوژن‌مد براش منتشر شده یا نه
    یا اینکه رام مدلهای دیگه گوشی سونی رو روش بزنم
    نظرتون رو بگید ممنون میشم

  5. ابوذر می‌گوید

    زبان فارسی هم داره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اندروید از نسخه 4.4 به بعد زبان فارسی رو اضافه کرده اما شاید توی بغضی توزیع های CM حذف شده باشه

  6. kia zaboli می‌گوید

    سلام من گوشین 3c lite سیانوژن 13 رو نصب کردم همراه با فایل gapps خیلی رام خوب و زیبایی هست فقط تنها عیبش اینکه وقتی با کسی میخوای تماس بگیری صفحه گوشی خاموش میشه و تا طرف مقابل قطع نکنه نمیشه کاریش کرد..میشه راهنمایم کنین ممنون میشم..به ادرس تلگرامم جواب بدین
    Telegram.me/kiazaboli

  7. پریسا می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم برای گلگسی نوت 8
    G5_n5100میه سبانوژن نصب کرد خیلی منتظرم جواب بدید اگه جواب بله هست لطفا راهنمایی کنید ، تبلتم روت شده .

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله میشه:
      http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-8-0/orig-development
      اول باید کاستوم ریکاوری نصب کنید بعد رام رو فلش بزنین

  8. رضا می‌گوید

    اقا یک دنیا ممنون خودش تیک داره روت باشه یا نباشه این یعنی عالی با اپدیت هم از بین نمیره تو تنظیماتش هست دوستان باید خودشون فعال یا غیر فعال کنن دمتون گرم

  9. محمد می‌گوید

    رام عالیه ولیییییی خیلی زود داغ میکنه گوشی من s3 هستش از این رام راضیم ولی حرارات زیادش میترسونتم

  10. ممد حلبی می‌گوید

    رام 5.1 سیانوژن نصب کردم نه روت شده س نه میشه روتش کرد (grand2)

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حتماً از طریق کاستوم ریکاوری نصب کردید دیگه. جدیدترین نسخه SuperSU رو دانلود کنین از همون ریکاوری فلش کنید روت میشه

  11. abbaas می‌گوید

    سلام به دوستان محترم

    یه سوال داشتم روی گوشی( نوت 4 نسخه c )کسی نصب کرده لطفا تجروبشو در مورد این سیستم عامل بیان کنه ممنون

    اگر مشکل ی هم داشه بگین

  12. Saeid می‌گوید

    سلام من سیانوژن نصب کردم
    الان وای فایی روشن نمیشه
    گالری باز نمیکنه

  13. پوریا می‌گوید

    سلام. من روی s3 neo رام سیانوژن رو نصب کردم. مشکل اساسی من اینه که رام همراه خودش برنامه هایی مثل گالری یا ویدئو پلیر نداره و من چون نیاز به ویدئو پلیر فابریک گوشیم دارم برای پیدا کردنش به مشکل خوردم. تنها برنامه ای که به راحتی با تلویزیون من مرتبط می شد ویدئو پلیر اصلی گوشیم بود. ممنون میشم کمکم کنین.
    Pouriahasanzad73@gmail.com

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ویدئو پلیر خود سامسونگ نیاز به libraryهای مخصوص فیرمور سامسونگ داره و نمی تونین به هیچوجه روی CM نصبش کنید. تنها راه استفاده از پلیرهای جانبی مثل MXPlayer هست

  14. Mostafa می‌گوید

    حمید رضا سلام
    شما باید فایل Gapps یا همون نرم افزارهای گوگل رو که بصورت Zip هست .دان کنید و به حالت ریکاوری نصب کنید. در ضمن Gapps باید متناسب مدل گوشی شما باشه.

  15. pouya می‌گوید

    سلام من ی سوال داشتم.من گوشیم رو تنظیم کارخانه زدم وقتی گوشی اومد بالا دیگه منوی کشویی بالای گوشی نیست حتی دیگه اعلانات رو نشون نمیده تورو خدا بگید دلیلش چیه راهنماییم کنین. اگه میشه جواب رو به جیمیلم بفرستین

  16. Amir می‌گوید

    ساینتوژن از سایلم بهتر است سایلم در اجرای بازی های گرافیکی نقص دارد

  17. نوید می‌گوید

    الان من سامسونگ s4 دارم امکان استفاده از رم سیانوژن رو دارم

  18. حمیدرضا می‌گوید

    سلام
    من یکی از همین رام های سیانوژن روی گوشیم (samsung galaxy s i9000) نصب کردم اما نرم افزار google play servise که نصب میکنم پیغام not sopported میده یکی کمکم کنه که چیکار کنم این نرم افزار درست کار کنه

    1. منصور می‌گوید

      شما باید بلافاصله بعد از نصب رام برنامه گوگل پلی و نصب کنید قبل از بالا اومدن گوشی و قبل از نصب چند برنامه،چون بعدا به مشکل میخوری و مثل الان نصب نمیشه،یا کلا بیخیال شو اصلا نصب نکن،موفق باشی

  19. حسن می‌گوید

    من از slimkat استفاده میکنم
    تقریبا همین خصوصیات رو داره

  20. arya می‌گوید

    cm عالیه عالی