اعتراف سامسونگ به کاهش سود در نتیجه کاهش تقاضا برای گوشی‌های این شرکت

سامسونگ در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان بیشترین سود این بازار را نیز در اختیار دارد. اما به نظر می‌رسد سه‌ماهه دوم سال 2014 برای سامسونگ چندان خوشایند نبوده و به دلیل کاهش تقاضا برای مدل‌های ارزان‌قیمت، سود این غول کره‌ای کمتر از انتظار بوده است.

1

به اعلام سامسونگ این کمپانی به علت کاهش تقاضا برای مدل‌های قدیمی‌تر و یا ارزان‌تر و رده‌پایین مجبور به صرف هزینه‌های بیشتر تبلیغاتی شده و همین عامل باعث کاهش فروش 8 تا 11 درصد و در نتیجه کاهش 24 درصدی سود نسبت به سه‌ماهه مشابه پارسال شده است.

samsung-store-2

به ادعای سامسونگ سخت‌شدن رقابت در اروپا در حوزه گوشی‌های هوشمند ارزان و میان‌قیمت کار را برای این کمپانی سخت کرده است. گوشی‌هایی مانند موتو جی با قیمت مناسب و امکانات بیشتر نسبت به مدل‌های هم‌قیمت سامسونگ توانسته‌اند کاربران بیشتری را به سوی خود بکشانند. همچنین اوضاع در چین هم چندان جذاب نیست و بیشتر کاربران منتظر رسیدن فناوری 4G و استفاده از گوشی‌های جدید هستند و ترجیح می‌دهند فعلاً گوشی‌های 3G عرضه شده توسط سامسونگ در آن منطقه را خریداری نکنند. ضمن این‌که کمپانی‌هایی مانند شیائومی نیز با عرضه محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر و در عین حال با امکانات خوب سهم بازار را از سامسونگ ربوده‌اند. سامسونگ همچنین کاهش تقاضا برای تبلت‌های هفت و هشت اینچی و روی آوردن برخی کاربران به فبلت‌های 5 و 6 اینچی را به عنوان دلیل دیگری عنوان کرده است.

Galaxy-S5

همچنین یک دلیل بسیار مهم هم که به تقاضا ربطی ندارد به اعتقاد سامسونگ نوسانات نرخ ارز و افزایش ارزش وون نسبت به دلار است که برای هر صادرکننده کره‌ای خبر خوبی محسوب نمی‌شود. سامسونگ انتظار دارد با عرضه سری جدید محصولاتش شامل تبلت‌های جدید و همچنین فبلت گلکسی نوت 4 سوددهی خود را به سطح مورد انتظار همیشگی بازگرداند.

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    از بس سامسونگ گرون فروش …پول تبلیغات گوشیشم باید مشتری بده حقشه