اندروید و مایکروسافت/ این بار شاید یک لومیای اندرویدی در راه باشد!

امروز افشاکننده مشهور @evleaks با یک‌خبر عجیب و شاید تاحدی باورنکردنی آمده است: یک گوشی اندرویدی توسط مایکروسافت و تحت عنوان Nokia by Microsoft!

0

شاید بگویید نوکیا پیش از این گوشی‌های اندرویدی سری ایکس را با سیستم‌عامل اندروید معرفی و عرضه کرده است. اما خوب است بدانید نوکیا پروژه ایکس را پیش از پیوستن به مایکروسافت شروع کرده بود و مجبور شد تا سرویس‌های گوگلی را با سرویس‌های مایکروسافت جایگزین کند. حالا در شرایطی که مایکروسافت قصد دارد ویندوزفون 8.1 را توسط سخت‌افزار نوکیا بیشتر تبلیغ کند عرضه یک گوشی آن هم با عنوان لومیا و با سیستم‌عامل اندروید، حتی بدون سرویس‌های گوگلی کمی بعید به نظر می‌رسد.

در توییت جدید @evleaks که تحت عنوان خبر بزرگ نوشته شده دقیقاً عنوان شده یک گوشی اندرویدی لومیا با برند Nokia by Microsoft در راه است. از آن‌جایی که پروژه اندروید متن‌باز و آزاد است حتی مایکروسافت هم می‌تواند نسخه دلخواهی از آن را تغییر داده و با حذف سرویس‌های گوگلی از آن در گوشی‌هایش استفاده کند.

به این ترتیب شاید این خبر بعید به نظر برسد اما شاید هم مایکروسافت تصمیم گرفته تا بعضی کاربران وفادار اندروید را هم به سمت خود بکشاند و کمی هم از اکوسیستم غنی اندروید به نفع خود استفاده کند. همچنین با سرویس‌های مایکروسافت و رابط کاربری آن شاید کاربران این گوشی‌ها نیز در خرید بعدی خود ویندوزفون را انتخاب کنند.

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.