دانشمندان جای کلید روشن و خاموش کردن هوشیاری انسان را در مغز یافتند!

هر روزه همه ما با فرآیندی که “خواب” نامیده می‌شود، هوشیاریمان را از دست می‌دهیم اما دانشمندان هیچ‌گاه موفق به تشخیص قسمتی از مغز که کنترل زمان هوشیاری ما را برعهده دارد نشده بودند.

2

اما شرایط فرق کرده و محققان در طول تحقیقاتی که بر روی یک بیمار مبتلا به صرع انجام می‌دادند به طور تصادفی و با استفاده از شبیه‌سازی الکترونیکی مغز موفق به خاموش و روشن کردن هوشیاری در انسان شدند. محققان دانشگاه جرج واشنگتن با استفاده از الکترودهای مخصوص به نمایش سیگنال‌های مغزی مشغول بودند و سعی داشتند ناحیه‌ای را که باعث به وجود آمدن تشنج در بیماران صرعی می‌شود را شنایایی کنند.

BRAIN

یکی از این الکترودها بر روی کلاستروم، لایه‌ای نازک از اعصاب بین ساختارهای اصلی مغز، قرار داده شده بود. لازم به ذکر است که این قسمت از مغز هیچ‌گاه پیش از این توسط الکترودهای با عمق بالا مورد کاوش قرار نگرفته بود.

محققان سیگنال‌های الکتریکی فرکانس بالا را به کلاستروم فرستادند و نهایتا بیمار هوشیاری خود را از دست داد. برخلاف تشنج که در آن فعالیت‌های بدنی به ناگاه و سریعا متوقف می‌شوند، سرعت صحبت کردن بیمار کاهش یافت تا وی آرام شد و به محرک‌های صوتی و تصویری نیز پاسخ نمی‌داد. در واقع وی هوشیاری خود را از دست داده بود.

با متوقف کردن فرایند شبیه‌سازی الکتریکی، وی مجددا هوشیاری کامل خود را بازیافت. این یافته تاثیری بزرگ در تلاش‌ها و تحقیقات بیماران مبتلا به صرع و یا دچار شرایط غیرهوشیاری دارد و از سوی دیگر فهم موقعیت کلید خاموش و روشن هوشیاری می‌تواند به درک بهتر از نحوه عملکرد مغز نیز کمک کند.

به امید آنکه روزی با استفاده از دکمه خاموش و روشن بتوانیم زمان دقیق خواب خود را مشخص کنیم.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمیدرضا می‌گوید

    سلام،
    خسته نباشید

    لطفأ اصلاح شود:
    “به طور “تصاودفی” و با استفاده”

    سپاسگزار

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      متشکرم