گوگل سرویس آهنگ Songza را برای رقابت با اپل و بیتس خریداری می‌کند

گوگل امروز اعلام کرد که طی قراردادی با مبلغی نامشخص قصد دارد سرویس مشهور استریم آهنگ Songza را خریداری کند. به این ترتیب گوگل هم با سرویس Google Play Music و به کمک Songza به جنگ اپل و بیتس و همچنین آمازون و Spotify خواهد رفت.

0

وقتی کمپانی بیتس پیش از پیوستن ابتدای سال 2014 به اپل سرویس Beats Music را راه‌اندازی کرد قابلیت جالبی برای انتخاب لیست آهنگ بر لسلس حالت، مکان، فعالیت و … را ارائه کرد. اما جالب است بدانید که Songza از مدت‌ها پیش و در سال 2010 وقتی فقط به صورت تحت وب سرویس ارائه می‌کرد چنین قابلیت‌هایی را فراهم کرده بود. پس از آن در سال 2011 این سرویس اپلیکیشن موبایلی خود را عرضه کرد و هم‌اکنون این سرویس حدود 5.5 میلیون کاربر فعال از سراسر دنیا دارد.

One-M8-music

گفته می‌شود Songza قرار است به گوگل در انتخاب و پیشنهاد هوشمندانه آهنگ‌های Google Play Music و همچنین ویدئوهای یوتیوب کمک کند و کماکان به عنوان یک اپلیکیشن مستقل به کارش ادامه خواهد داد. منابع آشنا با این معامله مبلغ این قرارداد رل بسیار کمتر از مبلغی که اپل برای بیتس پرداخت اعلام کرده‌اند. گزارش‌های قبلی از نیویورک تایمز رقم 15 میلیون دلار و آخرین گزارش هم مبلغ 39 میلیون دلار را مدعی شده‌اند.

سرویس Google Music یک ویژگی جالب به نام Radio دارد که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده و محاسبات کامپیوتری سلیقه شما را در آهنگ‌ها تشخیص داده و آهنگ‌های مناسب را برای شما پخش می‌کند. اما Songza درست برعکس و شبیه به Pandora عمل کرده و توسط افراد واقعی سعی در شناختن مخاطب و سلیقه او می‌کند و تصمیم می‌گیرد کدام آهنگ‌ها بیشتر به یکدیگر شبیه هستند. به نظر می‌رسد ترکیب این دو روش نتیجه خوبی به همراه داشته باشد اما چیز نگران کننده درباره گوگل و Google Now و این خرید جدید این است که گوگل حالا حتی می‌داند کاربرانش دوست دارند به چه آهنگی گوش دهند!

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.