انفجار باطری لپ تاپ Dell و سوختن پیرزن ۷۲ ساله آمریکایی!

تاکنون بارها و بارها خبرهایی از انفجار باتری گوشی‌های هوشمند شنیده‌ایم اما انفجار باتری لپ‌تاپ‌ امری نادر است. امری که این‌بار در پنسیلوانیا آمریکا به وقوع پیوست و باعث مجروحیت یک پیرزن آمریکایی شده است.

2

لورتا لاف، 72 ساله هنگامی که در حال کار با لپ‌تاپ و چک کردن صندوق ورودی ایمیل‌های خود بود به ناگاه با صحنه انفجار لپ‌تاپ سری Inspironon خود و پرتاب شدن باتری به گوشه‌ای از اتاق روبرو شد. وی می‌گوید: لباس من آتش گرفت و پا، بازو و صورت من نیز دچار سوختگی شده است. همچنین فرش منزل وی به همراه محل خواب سگ وی نیز خسارت دیده است!

laptop battery explosion

پس از بررسی محل حادثه توسط آتش‌نشانان اعلام شد به احتمال قوی، باتری لپ‌تاپ مسبب بروز حادثه بوده است. البته شرکت دل در اظهارنظری اعلام کرده ممکن است این باتری اورجینال نبوده و به همین سبب منفجر شده باشد. این شرکت همچنین اعلام کرده تحقیقات خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد. لاف می‌گوید وی پیش از این باتری لپ‌تاپ خود را تعویض کرده اما از اصل بودن آن اطمینان ندارد.

لپ‌تاپ مورد استفاده، شش سال عمر داشت و توسط دختر وی به او هدیه داده شده بود.

Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهرداد می‌گوید

    شانس اورده خود دستگاه منفجر نشده!
    نکته جالبش استفاده یه پیرزن 72 ساله از اینترنت و … تو ایران نمی تونن روشن کنن اکثریت!

  2. Ehsan می‌گوید

    چرا همه چی داره منفجر میشه ؟! :@