5 قابلیت جی 3 ال‌جی که اپل باید آنها را به آیفون بعدی اضافه کند!

در طول چند سال گذشته ال‌جی ثابت کرد که می‌تواند گوشی‌های هوشمند بسیار زیبایی بسازد. هیچکدام از سر اتفاق نبودند و کمپانی کره‌ای حتی به انتخاب گوگل دو دستگاه آخر نکسوس را نیز ساخته است: نکسوس 4 و نکسوس 5. همین باعث شده که ال‌جی حالا اعتباری بسیار بالا داشته باشد، شرکتی که بر خلاف اچ‌تی‌سی یا سامسونگ جزء اولین‌هایی نیست که به سمت اندروید آمدند.

9

شرکت کره‌ای پیشرفته‌ترین اسمارت فون خود را در ماه پیش با نام G3 رونمایی کرد. این گوشی زیبا لقب اولین دستگاه موبایلی را بدست آورد که به صفحه نمایش بسیار با کیفیت QHD با رزولوشن 2560 × 1440 مجهز شده، جی ۳ همچنین دارای قطعاتی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی حال حاضر دنیاست و امسال قطعا جزء دستگاه‌هایی است که زیاد در مقایسه با دیگر پرچم‌داران قرار خواهد گرفت.

اگر الان بخواهید پرچم‌دار تازه از راه رسیده چشم‌ بادومی‌ها را با آیفون 5s آمریکایی‌ها مقایسه کنید شاید خیلی منصفانه به نظر نیایید چون آیفون 5s با اینکه پرچم‌داری بسیار قوی است اما در بعضی مشخصات تفاوت‌های فاحشی با جی ۳ ال‌جی دارد. اپل واقعا می‌تواند از بعضی مشخصات و ویژگی‌های جی 3 یاد بگیرد و نسل‌های بعدی آیفون (آیفون جدید امسال بعید است چون احتمالا تاکنون مشخصات آن قطعی شده است) را بسیار بهبود ببخشد. در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌هایی از جی 3 ال‌جی که آیفون اپل می‌تواند در نسل‌های آینده داشته باشد را بررسی کنیم.


 

1. نازکی حاشیه صفحه نمایش

Thinner-bezels

اگر چه کناره صفحه نمایش ضخیم در گوشی‌ها ممکن است گاهی برای دلیل‌های خوبی استفاده شده باشد، اما قطعا برای تولید کنندگان که می‌خواهند صفحه بزرگ‌تر را در قالبی کوچک‌تر جای دهند منطقی‌تر این است که کنار صفحه نمایش را تا جایی که بشود نازک و نازک‌تر کرد. ال‌جی صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی را برای جی 3 ترتیب داده و به طور معجزه‌آوری این گوشی را به اندازه یک دستگاه 5 اینچی ساخته است (شبیه به اچ‌تی‌سی وان M8). پس چرا اپل نباید چنین کاری را انجام دهد و کناره‌های صفحه نمایش آیفون‌ها را تا حدی که می‌شود نازک کند؟ خب اینطور که به نظر می‌رسد زمان زیادی تا معرفی و عرضه آیفون 6 نمانده و بعید است که این اتفاق در این نسل از آیفون بیفتد. اما امیدواریم در آینده اپل تا آن‌جا که می‌تواند کناره‌ها را باریک کند و صفحه نمایشی بزرگتر را در گوشی هوشمندی خوش دست‌تر ایجاد کند.


 

2. کنترل‌های حرکتی

G3-Selfie-gesture

دوربین جلوی جی ۳ از کنترل کننده‌های حرکتی پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد با بستن مشت خود در مقابل گوشی عکس سلفی بگیرید. آیفون نیز یک دستگاه محبوب در گرفتن عکس‌های سلفی است پس پشتیبانی از کنترل‌های حرکتی بسیاری از کاربران اپل را خوشحال خواهد کرد. البته اپل می‌تواند استفاده‌های بیشتری نیز برای این ویژگی پیدا کند و آن را به دوربین جلو دستگاه محدود نکند.

 


 

3. حافظه قابل ارتقا

LG-G3-battery

عدم پشتیبانی از کارت‌های میکرو اس‌دی در گوشی‌های پرچم‌دار و بسیار عالی از جانب کاربران و مشتریان یک عقب‌گرد محسوب می‌شود. بله آیفون‌ها با حافظه‌های ذخیره سازی متفاوت عرضه می‌شود (از 16 گیگ تا 64  گیگ) اما از فایده‌ای که یک کارت میکرو اس‌دی می‌تواند برای بیشتر شدن حافظه ذخیره سازی داشته باشد هیچگاه نمی‌توان غافل شد. ال‌جی به کاربران خود گوش می‌دهد و با این حقیقت که کاربران جی ۲ از عدم پشتیبانی میکرو اس‌دی راضی نبودند کنار آمده و پرچم‌دار جدید جی ۳ را با پشتیبانی از پوشش میکرو اس‌دی رونمایی کرد و البته در آینده‌ای نزدیک نیز آن را عرضه خواهد کرد. درست است که آیفون همچون اغلب گوشی‌های اندرویدی پوشش پشتی جدایی پذیر ندارد  اما با این حال اپل می‌تواند در گوشی‌های پرچم‌دار جدید این ویژگی را لحاظ کند.


 

4. مادون قرمز

IR-infrared-blaster

شبیه به جی ۲ ال‌جی، جی ۳ نیز از اشعه IR blaster یا مادون قرمز پشتیبانی می‌کند و موبایل شما را تبدیل به کنترل ریموتی برای تلویزیون یا دیگر دستگاه‌ها می‌کند. اگر نمی‌دانستید باید بگوییم که اشعه مادون قرمز یا اینفرارد چند وقت پیش دوباره به گوشی‌ها بازگشت و البته با ویژگی‌های جدید گوشی‌های پرچم‌دار را دارای یک مزیت بسیار خوب و کاربردی کرد. اپل خیلی راحت می‌تواند این ویژگی را نیز در پرچم‌دار‌های آینده به کار ببرد.


 

5. جای‌گذاری دکمه‌های در جایی غیر معمول

Unusual-button-placement

زمانی که ال‌جی در اسمارت فون پرچم‌دار سال پیشین یعنی جی 2 جای دکمه‌های تنظیم صدا را تغییر داد و به طور کلی همه دکمه‌های دستگاه را بر روی محفظه پشتی قرار داد، بسیاری از افراد معتقد بودند که این مکان برای دکمه‌ها جای مناسبی نیست و در مورد روشی که ال‌جی در پیش گرفته تردید داشتند. اما شما خیلی راحت و سریع می‌توانید به دکمه‌ها در جایی که انتظار دارید دسترسی پیدا کنید و به آن عادت کنید. البته نباید منظور ما از این گغته را اشتباه متوجه شوید، ما نمی گوییم که اپل باید در نسخه‌های آینده آیفون دکمه‌های مختلف را در پشت دستگاه قرار دهد بلکه منظور تغییر رویه و ایجاد تنوع و آزمایش مکانی مناسب‌تر و خلاق‌تر برای جای‌گذاری دکمه‌های پر‌ کاربرد دستگاه است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. فرهاد می‌گوید

    من اگه بخوام صبر کنم تا ایفون این پنج ویژگی رو روی گوشی خودش بزاره ، خوب میرم G3 میخرم ! اینکه عاقلانه تره که!

    1. Amir می‌گوید

      ویژگی های ذکر شده برای هیچ کسی ملاک خرید تلفن نیست و بعضیاشونم در استفاده معمول میشه گفت اصلا به کار نمیاد

  2. مهران می‌گوید

    خب بریم سراغ نقد این مقاله :
    1- نازکی بیش از حد موجب شکنندگی بیشتر صفحه نمایش و گوشی میشه زیرا گوریلا گلس 3 و یاقوت کبود که هر دو از بهترین محافظ‌های نمایشگر هستند ، شکنندگی این پوشش‌ها زیاد است و در عوض، در برابر خراش بسیار مقاوم هستند. اینکه حاشیه‌ی نمایشگر باریک باشد، احتمال شکسته شدن گوریلا گلس یا یاقوت کبود را افزایش می‌دهد. (منبع خواستید بگید یا اشاره کنم)
    2- در سیستم عامل ios پس از جیلبریک میتوان قدرتمند ترین توییک ژست های حرکتی یعنی activitor رو نصب کرد که هیج گوشی و نرم ازفزاری توانایی رقابت با اون رو نداره ، در واقع تمام ژست های حرکتی در این توییک موجوده ( از Knock ال جی گرفته ، تا انواع اقسام ژست ها )
    3- کمپانی اپل ، آیفون های موجود رو در نسخه های 16 و 32 و 64 گیگابایتی عرضه میکنه ، و هر کس با توجه به نیاز خود می تونه نسخه مورد نظر رو خردید داری کنه ، باید توجه داشت که حافظه های جانبی ( طبق گفته خود گوگل ) امنیت پایینی دارند ،
    4- همه میدونیم که مادون قرمز در تلفن های هوشمند خیلی کاربردی نداره ، و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره ، ثانیا افرادی که آیفون دارن معمولا از اپل تی وی استفاده می کنند که در این حالت گوشی به راحتی با تلوزیون وصل میشه
    5- طراحان و دیزاینر های اپل کار خود را دقیقا بلد هستند ، پس لطفا به جای اون ها فکر نکنید ( که جای دکمه ها عوض بشه )
    موفق باشید

    1. آرين می‌گوید

      آدم هر جایی میاد یه نفس راحت بکشه، این طرفدارای متعصبِ … … اپل پیداشون میشه!

      1. مهران می‌گوید

        طرف دار متصب ؟؟؟؟ من که با دلیل حرف هایم رو گفتم ، شما هم اگه می تونید دلیل بیارید

      2. علی می‌گوید

        در اینکه اپل گوشی های قابل قبولی ارائه داده اما یادت باشه آقای مهران خان

        ال جی جی 3 عنوان بهترین گوشی هوشمند دنیا به خودش اختصاص داده و حتی جی 2 بعد از جی 3 و بعد از ام 8 اچ تی سی با اینکه یکساله هست مقام سوم هست

        و اینم بدون صفحه نمایش های اپل عزیزتون ساخت شرکت ال جی دیسپلی هست.

        و مهم تر از همه ال جی بر عکس تمام کمپانی ها ساخت چین یا مونتاژ چین نیست تنها برنده تمام اصل کره ای

        موفق باشی

    2. HRSB می‌گوید

      ” افرادی که آیفون دارن معمولا از اپل تی وی استفاده می کنند”!
      اینو تنهایی گفتی؟

    3. مسعود می‌گوید

      عالی بود جوابه کاملا درست و منطقی دادی باید با اپل کار کرد تا درک بهتری داشته باشی

  3. مهدی می‌گوید

    با چهار و یک موافقم.. البته اگه اپل زامبی ها بعدا نزنن زیرش که کپی کردیم :)